נעתר: "דחייה של שלושה חודשים בשימוע"

הזיג-זג של השמאל במסדר אבירי שלטון החוק: "אתמול הם עמדו בדום מתוח למשמע מוצא פיו, והילכו אימים על מבקריו בטענה שהם מחרבים את שלטון החוק – היום הוא הפך לשותף במזימת המילוט של נתניהו"

יקבל את עיטור העוז? היועמ"ש מנדלבליט
יקבל את עיטור העוז? היועמ"ש מנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום באמצעות סגנו כי הוא נעתר באופן חלקי לבקשת פרקליטו של ראש הממשלה עו"ד עמית חדד, ויאות לדחייה של שלושה חודשים בלבד מהמועד הראשוני שנקבע לשימוע עבור ראש הממשלה. כזכור, במכתב ששיגר ליועמ"ש דרש חדד את דחיית השימוע בכשנה.

על פי המסתמן, השימוע לראש הממשלה ייערך בימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים תש"פ. בהודעת היועמ"ש נכתב כי לשימוע יוקצו יומיים בזה אחר זה כאשר במידה וידרש פרק זמן נוסף, הרי שהוא ייקבע ליום בשבוע שלאחר מכן.

בשמאל כצפוי הביעו תרעומת על ההחלטה וטענו כי מנדלבליט מסייע לנתניהו למלט עצמו מאימת הדין שכן הוא העניק לו פרק זמן נוסף להעברת חוקי החסינות וההתגברות, בימין מנגד בירכו על ההחלטה.

חברת הכנסת יחימוביץ' אמרה, כי היא מברכת על החלטת היועץ, "מברכת את היועמ"ש על כך שדחה את ניסיונות נתניהו לדחות את השימוע בשנה שלמה, והעניק לו ארכה מידתית, מה גם שנתניהו עצמו כבר משך זמן כשסירב, בעזות מצח, לקחת את החומרים במועד. בכל מקרה כבר ברור שהדחייה תנוצל לניסיונות הרסניים להבטיח לעצמו שהשימוע כלל לא יתקיים, ושהוא ימלט מאימת החוק תוך שהוא מחריב את יסודות הדמוקרטיה״.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הגיבה על דחיית מועד השימוע של נתניהו כשהיא מותחת ביקורת מרומזת על מנדלבליט, "זה אולי מתחיל כדחיית שימוע, אבל זה עלול להסתיים בביטולו. מדובר בלא פחות ממתן רישיון להחרבת האיזונים והבלמים בדמוקרטיה הישראלית. היועמ"ש מעניק לנתניהו מספיק זמן כדי לחוקק גם את חוק החסינות וגם את פסקת ההתבגרות כך שיוכל לקבוע סופית את מה שהוא באמת חושב: שהוא מעל החוק."

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) הגיבה, "אם נתניהו חושב שאת שלושת החודשים הקרובים הוא הולך לנצל כדי לקדם חוקי חסינות, פסקת התגברות קיצונית ובכללי להרס מוחלט של הדמוקרטיה בשביל התועלת האישית שלו, יש לי חדשות בשבילו- לא אנחנו ולא אזרחי מדינת ישראל ניתן לזה לקרות – נתניהו, צפה למלחמת התשה. נילחם בכל הכח בכל נסיון שלך להחליש את שומרי הסף, עד הרגע האחרון."

חה"כ אוסנת מארק מהליכוד בירכה על ההחלטה ואמרה, כי "הזכות להליך הוגן היא מאבני היסוד שלנו כחברה דמוקרטית – החלטת היועמ"ש לתת ארכת זמן לקיום
השימוע לראש הממשלה נתניהו היא החלטה נכונה, אם כי אני סבורה שעדיין מדובר בפרק זמן מגוחך נוכח היקף החומר.

לדבריה, "מדהים אותי הזיגזג שעושים במסדר אבירי שלטון החוק ביחס למנדלבליט – אתמול הם עמדו בדום מתוח למשמע מוצא פיו, והילכו איימים על מבקריו בטענה שהם מחרבים את שלטון החוק – היום הוא הפך בעיניהם לשותף למזימת המילוט של נתניהו מאימת הדין. בדיחה!".

השארת תגובה