בג"ץ נזף: לספק מידע לתנועת רגבים

בעקבות עתירה שהגישה תנועת רגבים לבג"ץ נגד רשות מקרקעי ישראל, התחייבה המדינה לפנות מתחם חקלאי לא חוקי שהוקם תוך פלישה לאדמות מדינה בצפון הארץ

מתחם חקלאי לא חוקי
מתחם חקלאי לא חוקי

עתירה שהגישה תנועת רגבים לבג"ץ בדרישה לפנות מתחם חקלאי שהוקם באופן בלתי חוקי תוך פלישה לאדמות מדינה בסמוך ליישוב רומת אל הייב שבצפון הארץ, הגיעה לסיומה, לאחר שהמדינה התחייבה בבג"ץ כי תפנה את הפלישה ותממש את צווי ההריסה בחודשים הקרובים.

המתחם נשוא העתירה נבנה על ידי משפחה ידועה לשמצה בקרב חקלאי הגליל התחתון, אשר השתלטה בשנת 2012 על אדמות השייכות לרשות מקרקעי ישראל באזור רומת אל הייב והקימה עליהן מתחם חקלאי הכולל מספר רפתות וסככות. פניות חוזרות ונשנות של תנועת רגבים לרשות מקרקעי ישראל החל משנת 2012 (!) בדרישה לאכוף את החוק ולקבל את סטטוס פעילות האכיפה במתחם הפלישה לא נענו. לאחר שנים בהם המתחם הלך וגדל באין מפריע, עתרה רגבים לבג"ץ.

בדיון שהתקיים לאחרונה, הצהירה המדינה כי רשות ההוצאה לפועל תממש את צווי ההריסה במהלך חודש אוגוסט 2019. מתגובת המדינה לעתירה עולה, כי רשות מקרקעי ישראל חידשה את ההליכים נגד הפולשים רק לאחר עתירת רגבים, ובעקבות הצהרת המדינה ניאותה רגבים למשוך את העתירה. בפסק הדין של השופטים ברון קרא ושטיין נזף בג"ץ ברשות מקרקעי ישראל על כך שלא מילאו את חובת חוק חופש המידע. "למותר לציין כי מן הראוי שהמשיבה תשיב לפניות כגון אלה שהופנו אליה על ידי העותרת מבחינת מנהל תקין", כתבו השופטים בפסק הדין.

"מדובר בתיק קלאסי של אזלת יד מצד הרשויות, המאפשרות השתלטות זוחלת על אדמות מדינה", אומר חזי אייל, רכז צפון בתנועת רגבים. "אנו מברכים על תוצאות העתירה, אך מצירים על כך שכדי שהרשות תקיים את תפקידה הבסיסי נאלצנו להגיע עד לאולמות בג"ץ. העתירה מחדדת את חובת הרשויות למסור את המידע אותן הן חייבות להעביר על פי חוק".

4 תגובות
  1. כל הכבוד

  2. שיא חוסר ההגיון.

  3. אולי צריך לקנוס אותם במאות אלפי שקלים על כל שנה שבה הם לא ביצעו את הפינוי!!
    רק אז הם יתעורר!!!

  4. עבודת קודש. תמשיכו ככה

השארת תגובה