בת ים התאחדה עם הרב החדש

באירוע מרגש שנערך בישיבת אדר"ת, הצדיעו רבנים ובכירים לרב הראשי הנכנס הגאון רבי יעקב רוז'ה • כך המשיל הרב את הליך בחירתו – כנגד ארבעה בנים

הרב רוז'ה
הרב רוז'ה

בישיבת אדר"ת בת ים חגגו ערב מיוחד עם רבה הראשי הנכנס של העיר וראש הישיבה בעבר, הגאון רבי יעקב רוז'ה.

בדברי ברכה שהעניק, אמר ראש העיר צביקה ברוט כי "הערב הזה הוא סגירת מעגל מבחינתי, אין ראוי יותר מהרב רוז'ה מלשמש את העיר בת-ים כרבה הראשי האשכנזי. הרב רוז'ה ידע תמיד לחבר בין לבבות התלמידים – וכיום הוא מחבר אותנו יחד כעיר".

הרב רצון ערוסי, רבה הראשי של קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, אמר באירוע: "המינוי של הרב רוז'ה הוא היותר משובח וזאת משום שהוא דרך נציגי העיר אשר יודעים את רצון בוחריהם – ולא דרך וועדה שנציגיה אינם תושבי המקום".

ראש ישיבת אדר"ת הרב שי בן נחום אמר: "מסירות הרב רוז'ה לתלמידיו היא כאין קץ. רב אשר בגילו (75) הולך קילומטרים רבים בשבתות כדי שתלמידיו ישתו בצמא את דבריו".

סגן ראש העיר אורי בוסקילה: "הרב רוז'ה חינך במקום הזה אלפי תלמידים והמצודה שלו פרוסה על כל העולם כולו. זכה ראש העיר שלנו צביקה ברוט שהוא גם תלמיד של הרב, לעשות מהלך של מינוי שבא מהתושבים, מהעיר ולא מינוי פוליטי חיצוני".

צביקה חסיד, יו"ר ארגון זק"א תל אביב: "היום מוקירים ומעריכים את הרב רוז'ה לא רק האנשים החיים בתוכנו אלא גם אנשים שאינם בינינו ואשר הרב פעל במסירות אין קץ כדי להביאם לקבורה בקבר ישראל בכבוד הראוי להם".

הרב הצבאי הראשי לשעבר הרב ישראל וייס: "הרב רוז'ה הוא מורי ורבי בתחום כבוד המת וכשפעלתי בגוש קטיף להעברת הקברים למקום חלופי – הרב היה יד ימיני, חיזק אותי ואמר לי שזו מצווה".

בדברי סיכום, התייחס "חתן האירוע" כבוד הרב הראשי יעקב רוז'ה, להליך בחירתו: "כנגד ארבעה בנים של ההגדה. חלק אמרו – "הגיע הזמן הנכון" (חכם), חלק ניסו לקלקל (רשע), חלק אמרו לי – "מה? רק עכשיו?" (תם) וחלק נתנו לי הוראות מה לעשות (ושאינו יודע לשאול)…"

עוד אמר הרב רוז'ה כי: "אדם צריך ללמוד תורה במקום שליבו חפץ ומאדם שליבו חפץ – הרב צריך לעשות את עצמו שיחפצו בו לכן אני צריך לדאוג לכך שאתם תאהבו ללמוד תורה, יהי רצון שהקב"ה יתן לי כח לעשות זאת, שנזכה להגדיל תורה ולהאדירה".

תגובה אחת
  1. מחזקים את ראש העיר הנכנס ומאמינים שיקיים את הבטחותיו להעלאת ושיפור מצבם של התושבים ובעיקר הקשישים וכן שיוריד את העול מהעלאת הארנונה הבלתי צודקת בעליל.

השארת תגובה