עתירה: לחקור עבירה על חוקי הבחירות ע"י הליכוד

ח"כ מיכל רוזין מ'מרצ' פנתה ליועמ"ש בדרישה לבצע בדיקה דחופה בעקבות ניסיונות דיכוי ההצבעה של המיעוט הערבי מטעם מפלגת הליכוד

יקבל את עיטור העוז? היועמ"ש מנדלבליט
יקבל את עיטור העוז? היועמ"ש מנדלבליט

חברת הכנסת מיכל רוזין פנתה ליועמ"ש, עו"ד אביחי מנדלבליט, בבקשה לבחון האם 'ניסיונות דיכוי ההצבעה' בחברה הערבית על ידי הליכוד מפרות את סעיף 122(3) לחוק הבחירות הישראלי, הנוגע לאיסור על איום בבחירות.

במכתב נאמר כי "מפלגת הליכוד ניסתה להרתיע בוחרים בחברה הערבית ממימוש זכותם הדמוקרטית, באופן שעולה עד כדי איום"

רוזין מגדירה ניסיונות אלו, כ"מעשה חמור שעולה עד כדי הפרה של חוק הבחירות הישראלי ושל ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית" , זאת בהתייחס לרצון להטיל אימים על המיעוט הערבי באופן ספציפי".

במכתבה ציינה רוזין, כי "קמפיין הבחירות הגזעני של מפלגת הליכוד נגד החברה הערבית בישראל הסתיים בניסיון דיכוי הצבעה גזעני, שיטתי וממומן. נתניהו ממשיך להסיר כל רסן שעוד נותר לו, ולא מתבייש להשתמש בטכניקות איום של מאפיה, וכל זאת במטרה לגרוף עוד כמה מנדטים למפלגתו ולגוש הימין."

לדבריה, בכוונתה להגיש הצעה לתיקון חוק הבחירות באופן שייקבע כי הצבת מצלמות או מכשירי הקלטה מכל סוג יוצבו רק על ידי וועדת הבחירות המרכזית או משטרת ישראל, ולא על פי אינטרס פוליטי של מפלגה כזו או אחרת. בהקשר זה קבעה כי "לא ייתכן שישתמשו בעקרון טוהר המידות כבן ערובה להמשך מסע ההפחדה נגד החברה הערבית בישראל. התיקון לחוק הבחירות יוודא כי שיקולים פוליטיים צרים לא יתערבו וישפיעו על האופן שבו משגיחים על טוהר המידות בקלפיות.

השארת תגובה