בשורת קיץ: מהפכת המחירים בחופי הים יוצא לדרך

ראש העיר צביקה ברוט והמשנה לראש העיר ירון לוי הורו לשים סוף לחגיגת המחירים בחופי הים • מהקיץ הקרוב יופעל מחירון מסובסד לתושבי העיר • המטרה: להוזיל את הבילוי בחופים, ולמנוע עושק של התושבים על ידי בעלי מזנונים

מהפכת החופים ראש העיר ומחזיק תיק החופים ירון לוי jpeg
מהפכת החופים ראש העיר ומחזיק תיק החופים ירון לוי jpeg

החל מעונת הרחצה הקרובה הבילוי בחוף הים יעלה לכם הרבה פחות: ראש העיר, צביקה ברוט, והמשנה לראש העיר, ירון לוי, הכריזו על מהפכת מחירים בנושא מזון ושתיה בחופי הים, וכן בהשכרת ציוד חוף כמו כסאות וכורסאות שיזוף.

על פי החלטת העיריה, שאמורה לעלות לאישור מועצת העיר עוד השבוע, צוות מקצועי שעבד בעיריה בראשותו של לוי, המחזיק בתיק חוף הים, גיבש מחירון מומלץ לצרכן אשר מגדיר מחירי מקסימום לשורת מוצרי מזון ושתיה, וכן להשכרת ציוד בחוף.

המחירון החדש יחייב את כל הזכיינים בכל הנוגע להשכרת ציוד, ואת רוב בעלי העסקים המוכרים מזון ושתיה. אולם חלק מבעלי עסקים אינם כפופים להחלטת העיריה, אך עם זאת ההערכה היא שכוחות השוק יפעלו ויאלצו גם את אלו שאינם מחויבים למחירים החדשים, לציית להם שכן הציבור יעדיף ממילא לרכוש את המוצרים רק במקום המעניק להם את המחיר הטוב ביותר. המחירון החדש יוענק רק לתושבי העיר, באמצעות תעודה מזהה, ובעלי העסקים לא יוגבלו במחירים עבור תושבים שאינם מתגוררים בבת-ים.

על פי המחירון החדש, בקבוק מים מינרלים יעלה 5 שקלים בלבד, ואילו קרטיב יעלה 4 שקלים. פחית שתיה תעלה עד 8 שקלים לכל היותר, ואילו פיתה עם חומוס וסלטים תעלה לכל היותר 12 ש"ח.

גם ריהוט החוף יעלה לכם הרבה פחות: כדי להשכיר כסא בחוף הים תשלמו רק 6 שקלים, עבור שמשיה או שולחן תשלמו 5 שקלים, ואילו מיטת שיזוף יחד עם שמשיה יעלו 15 שקלים.

מדובר בהוזלה דרמטית לעומת המחירים הנהוגים כיום בחופים, וכך צפויה הוזלה משמעותית במיוחד עבור משפחות שמגיעות לבלות ביחד בחופי בת-ים.

ראש העיר, צביקה ברוט אמר כי "אנחנו ממשיכים בקו ברור של שמירה על האינטרס של הציבור, ולא על בעלי האינטרסים. חופי הים שייכים לכולם ולכן גם בעלי הזיכיונות צריכים לדעת שהבת-ימים ישלמו פחות. משפחה ממוצעת שמגיעה לחוף הים לא צריכה לשלם עשרות, ולפעמים מאות שקלים, עבור בילוי חד פעמי בים שפתוח לכולנו. מעתה הבילוי יהיה במחיר הגיוני ונמוך, גם עבור אלו שרוצים לשכור כסאות ושמשיות וגם למי שמעוניין לאכול או לשתות בחוף".

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק חוף הים, ירון לוי, אשר הוביל את הצוות המקצועי בנושא, ציין כי "הרפורמה הזו היא חלק מההסכם הקואליציוני עליו חתמנו עוד לפני הבחירות, והתחייבנו לציבור לעמוד בו. אין ספק שזו מהפכה שהיתה צריכה להתרחש כבר מזמן. היה לנו חשוב להציב את טובת התושבים בראש, והגיע הזמן שתושבי בת-ים יקבלו את מה שמקבלים כבר שנים ארוכות תושבים בערים אחרות. אנחנו נקפיד על יישום המחירון החדש בקרב הזכיינים שמחויבים לו, ואני בטוח שבעלי העסקים האחרים יישרו קו כי אחרת הציבור יצביע ברגליים ויעדיף לרכוש במקומות שנותנים את המחיר הטוב ביותר. זהו צעד נוסף בשורת צעדים שאנחנו נקטנו, ומתכוונים עוד לנקוט, כדי לשפר את השירות העירוני לתושבים ובעיקר להנגיש את הבילוי הבסיסי בחוף הים לכל נפש מתושבי העיר שלנו".

השארת תגובה