"מחוזקים לעולם": יום השתלמות וגיבוש מיוחד לחונכים במסגרת פעילות בתי הספר

אירוע שיא לתכנית החונכות העירונית התקיים לפני כשבוע בהשתתפות של כ-200 תלמידים ותלמידות

בת ים חונכות עירונית לחתוך אישה בצד
בת ים חונכות עירונית לחתוך אישה בצד

במסגרת תכנית החונכות העירונית, המעודדת את תלמידי התיכונים בבת ים לשמש כחונכים לתלמידי בתי הספר היסודיים, נערך אירוע שיא מיוחד במינו לפני כשבוע, יום למידה עירוני לחונכים, בהשתתפות כ-200 תלמידים ותלמידות מכיתות י'-י"ב באשכול הפיס בת ים.

במהלך יום הלמידה החונכים קיבלו כלים כיצד להעביר את החונכות בצורה טובה יותר, כך שתעצים אותן ואת החניך, כיצד להתמודד עם מצבים רגישים וקשים אליהם החונכים יכולים להיקלע ועוד. אל היום הזה הגיעו תלמידים מ7 בתי ספר שונים מרחבי העיר. בסיום היום התלמידים ענו על משוב שהועבר אליהם: יותר מ-70% מהתלמידים ציינו כי יום הלמידה היה מעניין במידה רבה, וכי יישמו את הרעיונות שקיבלו. כ-50% ענו כי ישמו בשנה הבאה להיות חונכים לתלמידים עם צרכים מיוחדים.

תכנית "מחוזקים לעולם" קמה מתוך מטרה לקדם מצוינות והישגים לצד תרומה לקהילה ומימוש עצמי. תכנית החונכות העירונית, המעודדת את תלמידי התיכונים בבת ים לשמש כחונכים לתלמידי היסודי, חטיבות הביניים ואף העל יסודי. התכנית נעשית בשיתוף פעולה עם אגף החינוך ומנהל חברה ונוער במחוז תל אביב, אשר מעודדים את כל נושא החונכות.

מודל החונכות העירוני של בת ים, "מחוזקים לעולם" מעצים את תחושת המסוגלות הן אצל החונך והן אצל החניך. המודל מציע חונכות של תלמידים מכיתות י'-י"ב במסגרת תכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית". תכנית זו שמה לה לדגש לנתינה לקהילה, לעזור לתלמידים מבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים ואף בני גילם, במקצועות השונים כמו: אנגלית, לשון, הבנת הנקרא ומתמטיקה, זאת תוך ליווי מקצועי והוראתי, וכן ליווי חברתי של החונכים.

רבקה שטנצלר, מנהלת התכנית העירונית: "מעבר למטרות הלימודיות המובנות מאליהן של שיפור הישגים לימודיים, החונכות היא כלי המאפשר לתלמיד החונך נתינה, לצד להיות המבוגר המשמעותי ודמות לחיקוי עבור הילד. החונכות תורמת לחברה והיא טובה לכולם, היא מעניקה הן לחונך והן לחניך הזדמנות לשיפור מיומנויות בין אישיות התורמות ליצירת קשרים חברתיים."

השארת תגובה