ראש העיר: מהפכה בתחום המינויים והמכרזים

לראשונה בבת-ים, רק גורמי מקצוע יבחרו את בעלי התפקידים בעיריה, ולא הפוליטיקאים • ברוט: "המהלך הזה יחזיר את אמון הציבור בעיריה ובהנהלת העיר, אחרי שנים של פגיעה באמון התושבים"

ברוט
ברוט

ראש העיר בת-ים, צביקה ברוט, הודיע השבוע על מהפכה בתחום המינויים והמכרזים לתפקידים בשכר בעיריה: על פי החלטתו, מכרזי כח אדם לתפקידים בעיריה, הן בדרג בכיר והן בדרג זוטר, יאוישו רק על ידי גורמי מקצוע ונציגי ציבור – ולא יכללו נציגים של הפוליטיקאים, בהם חברי מועצת העיר וסגני ראש העיר כפי שהיה נהוג עד כה.

הסיבה: הרצון להגביר את אמון הציבור, למנוע חשש למעורבות של שיקולים פוליטיים על חשבון שיקולים מקצועיים, ולהוציא את הפוליטיקה מתוך העיריה.

על פי ההחלטה, שתיכנס לתוקף באופן מיידי, ייפסק הנוהג לפיו חברי מועצת עיר משתתפים בוועדות שבוחרות בעלי תפקידים בעיריה בעקבות מכרזים שפורסמו, לצד גורמי מקצוע. מעתה יכללו הוועדות רק גורמים מקצועיים, נציגי ציבור, ובמינויים בכירים שדורשים גם מעורבות של ראש העיר ישתתף בוועדה גם ראש העיר או נציג מטעמו.

בכך למעשה יצומצם למינימום החיכוך בין גורמים פוליטיים לבין בעלי תפקידים בעיריה, וההערכה היא כי הדבר יחזק את השיקולים המקצועיים בבחירת עובדי עיריה מעתה ואילך.

לדברי ברוט, "אחד הדברים המרכזיים שהתחייבתי לעשות הוא להפסיק לדאוג לבעלי האינטרסים, ולשמור רק על האינטרס של התושבים. אין ספק שלאורך השנים השתרשה בעיריה תופעה פסולה של מינוי מקורבים או מעורבות פוליטית בבחירת בעלי תפקידים, ואת זה אנחנו נצמצם. כל בעלי התפקידים שייבחרו על ידי הנהלת העיר יעברו ועדות מקצועיות והשיקולים יהיו רק שיקולים מקצועיים, ללא מעורבות פוליטית כלשהי".

לדבריו, "הנהלת העיר כולה מאמינה שחייבים לבצע את השינוי הזה, כחלק בלתי נפרד מתכנית ההבראה הכלכלית. אם נעבוד קשה בשנתיים הקרובות ונשקם את הקופה הציבורית שהתרוקנה, אבל לא נעשה טיפול שורש בשירות לתושבים, הרי שלא עשינו כלום. המהלך הנוכחי יבנה מחדש את אמון הציבור בעיריה ובהנהלת העיר, וזהו צעד נוסף בתוך שורת צעדים שנועדו להשיג את המטרה החשובה הזו".

כזכור, ברוט הורה עם כניסתו לתפקיד כי חברי מועצת עיר, כולל סגני ראש העיר, לא יורשו לתת הנחיות לגורמים מקצועיים בעיריה – אלא רק לקבוע מדיניות בתחומים עליהם הם אחראים בלבד. הכפיפות המקצועיות של הדרג המקצועי תהיה אך ורק לראש העיר ולמנכ"לית העיריה, יודפת אפק-ארזי, אשר גיבשה לצד ראש העיר את המדיניות החדשה.

השארת תגובה