"חובה גמורה" – הגר"ח קנייבסקי והחרדים בליכוד

בלעדי: מרן הגר"ח קנייבסקי התייחס לחשש ממצביעים שיתמכו במפלגה חילונית והבהיר: "מי שמצביע למפלגה חילונית הרי הוא מחלל שם שמים ונותן יד לפושעים" • במקביל, יצא מרן למסע חיזוק מיוחד שיכלול עצרות ענק בכל רחבי הארץ

משה גפני אצל הגר"ח
משה גפני אצל הגר"ח

בלעדי: שבוע בלבד לפני הבחירות לכנסת ה-21, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בהתבטאות נדירה שמעידה על חשיבות המערכה בעיניו. "כל יהודי ויהודי, צריך לדעת שחובה גמורה עליו להצביע יהדות התורה ולחזק את עולם התורה, שזה מה ששומר ומגן על כלל ישראל, ואין זה רשות אלא ציווי לעשות זאת, ולהשתדל שאחרים יצביעו גם הם", אמר מרן.

מרן נשאל גם על אותם שמתכוונים להצביע למפלגות חילוניות שונות והשיב כי "כל מי שמצביע למפלגה חילונית הרי הוא מחלל שם שמים ונותן יד לפושעים".

במקביל, במטה 'יהדות התורה' נערכה בשבוע האחרון ישיבת חירום במסגרתה סקרו ראשי המטות השונים את המצב בשטח, בסיומה נרשמה תמונת מצב עגומה במיוחד. ראשי המטות סיפרו על אווירת שאננות ברחובות, ועל כך שהציבור עדיין לא נכנס לאווירה של הבחירות מה שגורם לחוסר היענות להתנדבות במטות ולאווירה מנומנמת ברחובות שבבחירות הקודמות היו סוערות בשבוע שלפני הבחירות.

לאחר ישיבה ממושכת הודיע יו"ר התנועה, ח"כ משה גפני, כי הוא ילך עם המסקנות למנהיגה הרוחני של התנועה מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ויספר לו על המצב העגום ועל החשש שבשל השאננות החרדית תעלה כאן ממשלת שמאל שתחזיר לשולחן את גיוס בחורי הישיבות, תעצים את חילולי השבת, ותגרום לרדיפה אנטי חרדית.

ביום ראשון נכנס כאמור ח"כ גפני למעונו של מרן, וסיפר לו על החששות הכבירות כתוצאה מהשאננות. מרן שמע את הדברים בקשב רב, ולהפתעת כולם, אמר: "אני אצא לכל מקום להבהיר לציבור את חשיבות המערכה".

מטה הכינוסים של דגל התורה יחד עם הוועדה המכינה החלו בהיערכות לקיומם של שורת עצרות שיתקיימו ברחבי הארץ מדן ועד באר שבע, כשהעצרות המרכזיים יתקיימו אי"ה בירושלים, בני ברק, בצפון ובדרום.

העצרת הראשונה לכלל תושבי הצפון תתקיים אי"ה יום רביעי, בעיר טבריה, על פני רחוב ורנר והרחובות הסמוכים שייסגרו לתנועה בכל שעות העצרת. בדרכו צפונה עשוי מרן שר התורה להשתתף במספר עצרות מקומיות בערים השונות ככל שיהיה סיפק בידו. לאחר מכן תתקיים עצרת רבבות מרכזית לכלל תושבי הדרום ביום חמישי הקרוב, העצרת תתקיים באולם הגדול של היכל התרבות בעיר ועל פני הרחובות הסמוכים.

בתחילת השבוע הבא יתקיימו עצרות רבבות בירושלים ובבני ברק ברחובה של עיר, הודעות מסודרות יפורסמו בימים הקרובים. ממטה הכינוסים של דלג התורה והוועדה המכינה נמסר כי ציבור הרבבות מתבקש להישמע להוראות גורמי הביטחון והסדרנים בכל אתר ואתר ולא לנסות להתקרב אל רכבו של מרן בכל הערים בהן יבקר, "מדובר בעניין של פיקוח נפש בשל הדוחק העצום שנוצר במצבים אלו", אומרים במטה הכינוסים של דגל התורה. עדכונים על מהלך המסעות של מרן יימסרו לציבור כל העת במהלך השבוע הקרוב בקו ההסברה של "דגל התורה"  דגלנו במספר 1700-720-400.

השארת תגובה