ישיבת הפקת לקחי "מירון 2015" בכנסת

בישיבת הפקת לקחים שנערכה היום בכנסת לאחר הילולת רשב"י במירון, השתתפו חברי הכנסת ונציגי המשטרה ■ אורי מקלב שיזם את הישיבה ציין כי הציבור הרחב מוקיר את הפעילות המשטרתית במירון

ישיבת הפקת לקחים על הילולת רשב"י במירון
ישיבת הפקת לקחים על הילולת רשב"י במירון

בישיבה שנערכה הבוקר בפני חברי הכנסת החרדיים בנושא סכום אירועי ל"ג בעומר במירון הושמעו תשבחות רבות על תפקודה של המשטרה באירוע.

חברי הכנסת ובראשם יו"ר הישיבה הרב אורי מקלב שיזם את הישיבה  ציין כי הציבור הרחב מוקיר את הפעילות המשטרתית במירון וציין לשבח את שיתוף הפעולה בין כלל הגופים השונים שפעלו במקום.

ניצב משנה יוסי חמו ק' המבצעים של מחוז צפון במשטרת ישראל פרס בפני חברי הכנסת מקלב, מוזס, אייכלר ובן דהאן את המורכבות של העשייה המשטרתית ואת הלקחים מהשנה שעברה שהפכו לתוכנית העבודה לשנה זו.

נצ"מ חמו אמר כי נושא הבטיחות והביטחון היו בראש סדר העדיפויות המשטרתי. מבחינת המשטרה ההתמודדות הייתה מאתגרת מאוד מול קהל אלפים ובפרק זמן קצר בין הימים רביעי לשישי לפנות בוקר.

נצ"מ חמו  אמר עוד כי: 'בימים אלו נערכת עבודת מטה לסכום כלל הפעילות המשטרתית באירועי מירון, וכי מסכומים ראשוניים ניתן להבחין כי השנה הייתה עליה של 20-25% בכמות העולים למירון'. בהתייחסו לגורמי ההצלחה אמר נצ"מ חמו כי: בראש ובראשונה הימים רביעי וחמישי בהם חל אירוע ל"ג בעומר תרמו ללא ספק להצלחה, וכמו כן ריווח זמני ההדלקות יצרו מדרוג נכון של הגעת החוגגים למירון. נושא חשוב לא פחות אמר נצ"מ חמו הוא סימון החניונים בשיטת צבעים, שיטה שהוכיחה את עצמה באופן יוצא דופן. נצ"מ חמו ציין לשבח את השת"פ בין כלל הגופים המעורבים בעשייה במירון. בנושא אישורי המעבר ציין נצ"מ חמו כי תעשה עבודה מקיפה ע"מ להסדיר את הנושא.

רפ"ק ארז עמר קמב"צ זרוע מבצעית באת"ן  אמר כי: הצלחת המבצע כולו היה בעקבות שת"פ בין כלל הגופים שעסקו במלאכה. ברוב שעות השיא לא הורגש לחץ עקב ניהול נכון והכוונה טובה ביותר בטרמינלים. רפ"ק עמר ציין במיוחד את שיטת הצבעים שניתבה נכון את קהל האלפים. בהתייחסו לסוגיית אישורי הכניסה לישובים הסמוכים למירון גילה כי בעוד שבשנה הקודמת הוצאו כ-800 אישורי מעבר, השנה הוצאו מעל 2000 אישורים.

חברי הכנסת העלו על נס  את תפקודם של כ-5000 שוטרים שהשתתפו באירועי מירון וציינו במיוחד את היחס האדיב והמסייע של כלל השוטרים מול האוכלוסיה החרדית שהגיעה למירון.

להזכיר כי: בישיבה שנערכה לפני לג בעומר ובהשתתפותם של חברי הכנסת פירט נצ"מ אילן מור ראש הזרוע המבצעית של אגף התנועה במשטרת ישראל את היערכות המשטרתית לקראת האירוע כשהמסר העיקרי היה כי גם השנה ההגעה למירון תעשה באוטובוסים. נצ"מ מור גילה אז  לחברי הכנסת כי לאחר סיומה של ההילולא בשנה שעברה נעשה תחקיר מעמיק ובעקבותיו שונו חלק מהנהלים שהיו קיימים בעבר והופקו לקחים שייושמו השנה.

סכום מירון 3

השארת תגובה