היועץ המשפטי לממשלה: אתקשה להגן על דרעי בבג"ץ

יהודה ויינשטיין מפרסם חוות דעת משפטית בנושא ■ עם מינויו של יואב גלנט, ויינשטיין דווקא משלים ■ ש"ס: "התנועה מקבלת בסיפוק את חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה הקובעת במפורש כי אין כל מניעה משפטית למינוי יו"ר התנועה לתפקיד שר הכלכלה"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין
היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין

רגע לפני שדרעי טווה את חופשתו (הפעם, מוצדקת) לאחר מערכת הבחירות הקשה מנשוא והמו"מ המתיש שבא לאחריה ועימו שורת ההישגים המיניסטריאליים והכלכליים, נחתה על ראשו אמש חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוגע למינוי לשר בממשלה החדשה. חוות דעתו של היועה"מ מתייחסת גם למינויו של יואב גלנט במשרד השיכון, אך רובו של המסמך (23 עמודים), עסק רק בסוגיית דרעי.

וינשטיין טען במסמך כי יתקשה להגן בבג"ץ על המינוי, זאת נוכח עובדת מאסרו של דרעי בעבר. בדבריו הדגיש וינשטיין כי אין כל מניעה משפטית על פי החוק היבש, אך לטענתו "מדובר בהחלטה המעוררת קשיים משפטיים, וזאת נוכח עברו הפלילי המכביד של דרעי והפגיעה באמון הציבור ובטוהר מידותיו של השלטון ובתקינות פעילותו, אשר עלולה להיגרם עקב מינויו של דרעי לשר".

במסמך מעלה היועץ המשפטי טענות חמורות כנגד המינוי, בהזכירו בפרוטרוט את עלילות העבר ואת סעיפי האישום בגזר דינו של דרעי. אך מעיון מעמיק עולה, כי גם וינשטיין סבור שעובדת בחירתו בהליך דמוקרטי, אינה אמורה להטיל דופי על המינוי אך ביקש מנתניהו לתת את דעתו להשלכות המשפטיות הכרוכות בכך מאחר ש"יעלו קשיים בהגנה עליה" אילו תוגש עתירה לבג"ץ כפי שמתעתדים לפעול בתנועה לאיכות השלטון.

בעיתון של המדינה 'חגגו' הבוקר על דבריו של היועץ המשפטי ובכותרת הראשית צוטטו דבריו כנגד המינוי. גורם בש"ס שהתייחס להתפתחות, הגיב בביטול לדבריו. "אין לו שום עילה משפטית לבטל את המינוי". לדבריו, "ללוא הכותרות הצעקניות של כלי התקשורת המדובר, חוות דעתו של היועץ המשפטי לא הייתה עולה על סדר היום, מאחר ובסיכומו של המסמך מבקש וינשטיין מנתניהו לתת את דעתו להשלכות המשפטיות ולא פוסל בשום צורה את המינוי ברמה המשפטית".

בתגובה הרשמית שנמסרה מש"ס דחו את הדברים. "התנועה מקבלת בסיפוק את חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה", נכתב בהודעה. "הקובעת במפורש כי אין כל מניעה משפטית למינוי יו"ר התנועה, הרב אריה דרעי לשר הכלכלה". לדבריהם, "יש לברך על כיבוד רצון הבוחר ותוצאות הבחירות". בתגובה הזכירו את העובדה כי מדובר באירועים שהתרחשו לפני 30 שנה. "ש"ס מברכת על כוונתו של ראש הממשלה להשלים בהקדם את הרכבת הממשלה על מנת לטפל בצרכי המדינה הדחופים".

השארת תגובה