בג"צ יחליט: האם בן גביר יקודם

סמוטריץ' עם סיום הדיון, "תפקיד בית המשפט הוא לא לקבוע את עולם הערכים של החברה, לא להתערב בחקיקה של הכנסת ולא לנהל את ענייני המדינה, אלא לעשות צדק"

אולם בית המשפט העליון (צילום בעריש פילמר)
אולם בית המשפט העליון (צילום בעריש פילמר)

בג"ץ דן היום לדון בעתירות שהוגשו נגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר שלא לאשר לקדם את עו"ד איתמר בן גביר למקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין.

עם צאתו מהדיון אמר יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, כי הוא מקווה שאכן יעשה צדק בענין.

"תפקידו של בית המשפט הוא לא לקבוע את עולם הערכים של החברה, לא להתערב בדברי חקיקה של הכנסת ולא לנהל את ענייני המדינה. תפקידו של בית המשפט הזה הוא כן לעשות צדק – זאת בדיוק המשמעות של המונח 'סעד מן הצדק'".

לדבריו, "כאשר המנגנון המשפטי מייצר עוול בקצה, ואין דוגמה קלסית יותר מעוול מהמקרה הזה, מקרה בו לאחר שבן ארי נפסל ועוצמה יהודית לא יוכלו להשלים את נציגיהם בהתאם להסכם שנחתם בין המפלגות, זאת בדיוק הדוגמה שבה בית המשפט אמור לתת לנו סעד מן הצדק".

סמוטריץ' הוסיף, כי "במקרה שלפנינו, החוק שותק ואין שום התייחסות בחוק לאופן בו יש לנהוג במידה וועדת הבחירות מאשרת מועמד ובית המשפט פוסל אותו".

"יש לקונה בחוק והדבר הנכון כאשר יש לקונה, הוא להשלים אותה על פי הצדק והמוסר. אחרי העוול הגדול שבית המשפט הזה עשה בפסילה של בן ארי, המינימום של המינימום זה לעשות קצת צדק ולאפשר לנו לתקן את הרשימה".

פסיקת בג"ץ תינתן בימים הקרובים.

השארת תגובה