איש לרעהו: הקרב על משלוחי המנות

בשבוע של פורים אפשר היה להאמין כי הכתבה שלפניכם נכתבה באווירת הימים, ללא כל קשר אמיתי לפרטים המצוינים • ובכל זאת, איך הופכת יוזמה מבורכת של הזמנת משלוחי מנות לצורכי חסד, לקרב עם דרישה על פי חוק פקודת העיריות?

קרב משלוחי מנות
קרב משלוחי מנות

כמו בשוויץ, כשאין באמת במה להתעסק אז מחפשים לייצר חדשות, כך גם באלעד מסתבר. מכתב ש'דלף' לרשת, הציג דרישה מטעמו של חבר מועצת העיר ברק צברי ממנכ"ל העירייה זאב קשש, על מנת שהאחרון יבהיר את העניינים בנוגע ל'הזמנת מאות משלוחי מנות מחנות מסוימת".

"נודע לי שישנה הזמנה מהחנות מ'פאר והדר' של מאות משלוחי מנות, זהו היקף חסר תקדים (בגדר השמועה)", כתב חבר המועצה והוסיף כי הוא מבקש לדעת "הכיצד הוחלט לא לאפשר תקציב תרבות לאירועי פורים ובאותו זמן ממש להזמין מאות משלוחי מנות", כשהוסיף וציין, כי "נודע לי שמשלוחי המנות אינם לעובדי העירייה, אני מדגיש זה בגדר שמועה בלבד".

"ישנה תחושה שראש העיר מתנהל עם התקציב גם כאן כביכול היה עסק פרטי שלו", קבל צברי והוסיף, כי כ"שזה מגיע לתקציבי התרבות לאירועי פורים, ראש העיר בוחר 'להעניש תושבים' (זוהי רק תחושה, אני מאוד מקווה שאני שוגה)". בהתאם לכך ביקש צברי לראות פירוט ואת כמות ההזמנה, מי הזמינה והאם העירייה או/ו החברה למתנסים קיבלה עוד הצעות ו"הכי חשוב למי ממוענים המשלוחי מנות וזאת על פי חוק פקודת העיריות סעיף 140א".

בסביבתו של ראש העיר הגיבו למכתב ואף הדגישו, כי אכן לא מדובר במשלוחי מנות לעובדי העירייה. "גם היום לפני פורים דואג ראש העיר לשלוח משלוח מנות לעשרות אלמנות ואלמנים בעיר עם מכתב אישי. החלוקה מתבצעת בשיתוף פעולה מרגש מאוד עם אגף הרווחה, השיטור העירוני, המשטרה ומחלקת הנוער", כתבו.

"אף פעם לא שמעתם על זה, כי ראש העיר מתנגד לפרסום. היום יש מי שהחליט שזה לא מתאים לו. הוא שלח מכתב למנכ"ל העירייה בו הוא שואל שורת שאלות 'תמימות' עליהן הוא מעיד כי הן 'שמועות' בלבד", תוך שהוסיפו לציין, כי "המשלוחים לא הוזמנו היכן שהוא כתב ולא נשלחו לעובדי עירייה", מאחר ו"מדובר בתקציב רווחה ייחודי".

בחילופי המכתבים היו אף אמירות קצת יותר בוטות ומאשימות, 'כך על פי השמועה', אך למען האווירה ו'התחושה' החיובית העדפנו להשאיר את הקרב על משלוחי המנות באווירה פורימית, בתקווה כי אלו יהיו הבעיות שיעסיקו אותנו בשאר ימות השנה, בהתאם לרצונו של ראש העיר המעדיף להימנע מפרסום.

הערת המערכת: על אף האווירה הפורימית, עיקרי הידיעה נכונים

השארת תגובה