אלעד: כנס שיתוף ציבור

מחר יתקיים בעיר כנס 'שיתוף ציבור' לקראת מימוש הסכם הגג שנחתם לפני כשנה • במהלך הכנס ישמע דעתם של התושבים בנוגע לשדרוג ושיקום העיר הקיימת, כאשר בסיום הדיונים יתכנסו חברי העירייה לדון במגוון ההצעות שיועלו באותו כנס

חתימת הסכם גג
חתימת הסכם גג

בימים אלו מוזמנים תושבי העיר לכנס 'שיתוף ציבור', האמור להתקיים מיד לאחר הפורים – ביום ראשון הקרוב, באולמי ויז'ניץ בעיר, לקראת מימוש הסכם הגג שנחתם במעמד חגיגי לפני כשנה בערב פסח אשתקד.

בהזמנת התושבים מוסבר כי בסייעתא דשמיא זוכה העיר לצאת אל הדרך למימוש הסכם הגג. חלק מההסכם הוא שדרוג ושיקום העיר הקיימת ועל כן יש צורך בשמיעת דעתם של התושבים על הרעיונות לשיפורים בעיר הקיימת לצד דעתם על התכנון העתידי.

במהלך הכנס שיתקיים במעמד ראש העיר וחברי העירייה, יישמעו, כאמור, דעתם של התושבים, כאשר בסיום הדיונים יתכנסו חברי העירייה לדון במגוון ההצעות שיועלו באותו כנס.

לצד זאת, פונה העירייה לגבאי בתי כנסת, מנהלי בתי ספר וראשי ארגוני חסד, להכרעה במגוון שאלות משמעותיות תכנוניות, כמו האם לתכנן שטחי קרקע לבתי כנסת או לתכננם על גגות גני ילדים? האם לתכנן גני ילדים יחד עם בתי הספר או לתכננם בהפרדה? וכן, האם להקים שטח לוגיסטי גדול לכלל ארגוני החסד, או להקצות שטחים קטנים בכל שכונה.

ראש העיר ישראל פרוש מסביר ש"כחלק מהסכם הגג אנחנו מקיימים שיתוף אמיתי של הציבור, בצורה בלתי אמצעית, כאשר התכניות יוצגו על ידי אנשי המקצוע, במטרה לשמוע את רחשי לב הציבור. בסופו של דבר מעבר להרחבת העיר החדשה, יש להסכם השפעה קריטית על העיר הקיימת באמצעות עשרות מיליוני שקלים שיתוקצבו לשיפורים ושדרוגים. לכן חשוב לנו מאוד לשמוע את דעתם של הציבור ושל מובילי הדעה ומנהלי הארגונים והמוסדות".

כזכור, בהסכם הגג שנחתם לפני כשנה בין עיריית אלעד למשרדי האוצר, השיכון ורשות מקרקעי ישראל, במעמד רבני העיר ונכבדים נוספים כמו שר האוצר ושר הבינוי והשיכון וח"כים נוספים, נחתם הסכם לבניית כ-13 אלף יח"ד חדשות, דבר הצפוי למשוך אוכלוסייה חדשה לעיר שצפוייה להכפיל את מספר תושבי העיר לכ 100 אלף תושבים בתוך מספר שנים.

ההסכם כולל הקמת אזורי מסחר ותעסוקה במשולש העסקים ממערב לעיר, צמוד לכביש 6, בהיקף של מיליוני מ"ר. מרכז שיעניק עוגן כלכלית יציבה לאלעד המתרחבת, כשסך התקציב הכלול בהסכם זה, שיוענק לעיר עבור שדרוג ושיקום העיר הקיימת, כמו בניית מוסדות ציבור, מוסדות חינוך, שיקום ושיפור התשתיות, סלילת והרחבת כבישים, מסתכם בכ-3.1 מיליארד ש"ח.

השארת תגובה