אלעד: המפקדים נפגשו עם הרבנים

מפגש רבני קהילות ויז'ניץ אלעד עם מפקדי משטרת ראש העין ואלעד בלשכת יו"ר אגודת ישראל ומנכ"ל מוסדות ויז'ניץ חיים מאיר כץ

רבני ויזנ'יץ אלעד עם מפקדי המשטרה
רבני ויזנ'יץ אלעד עם מפקדי המשטרה

לרגל חילופי משמרות וכניסת מפקד חדש לתפקידו באלעד, נערכה השבוע מפגש של רבני קהילות ויז'ניץ, ראשי מוסדות החינוך ונציגי הציבור באלעד, עם מפקד משטרת ראש העין מר אופיר בינדר והמפקד החדש באלעד מר אלי יעקב, וקצין החקירות מר אריאל כהן, ביוזמת ובלשכת יו"ר "אגודת ישראל" ומנכ"ל מוסדות ויז'ניץ באלעד, חיים מאיר כץ הי"ו.

במפגש השתתפו: הרה"ג רבי מנחם מנדל פקשר, רב דקהל "צמח צדיק", הרה"ג רבי שרגא פייביל ויינברגר, רב דקהל "ישועות משה", הרה"ג רבי שלמה גרינברגר, רב דקהל "אהבת שלום", הרה"ג אליעזר שלומוביץ, ראש הישיבה גדולה "תורת חיים", הרב יצחק רוט, מנהל ת"ת "צמח צדיק", חיים מאיר כץ, יו"ר "אגודת ישראל" ומנכ"ל מוסדות ויז'ניץ, בערל אשר, מנהל משרדי מוסדות ויז'ניץ וחבר הנהלת העיר, בנימין פרידמן, מנהל בנות ויז'ניץ אלעד, יהודה כהנא, אחראי הישיבה והתלמוד תורה ויואל דסקל, מזכיר הלשכה לפניות הציבור. במפגש נעדרו ושלחו ברכתם: הרה"ג ישראל ברכר, ראש הישיבה לצעירים "צמח צדיק" והרה"ג רבי יוסף כץ, רב בית דקהל "אמרי ברוך".

הרב כץ הודה למפקדי המשטרה מר בינדר ומר יעקב על אוזן קשובה מתוך הבנה והתחשבות עם כלל הקהילה החרדית בעיר אלעד ושיבח את עזרתם התמידית והאדיבה. הרב כץ ציין כי האוכלוסיה החרדית באלעד סבלה בעבר מתופעות שליליות של הנוער כאשר פעמים תכופות נתקלו תושבים בהצקות מצד נערים ברחובה של עיר וחשו בחוסר ביטחון בעיקר בלילי שבתות וחגים, ובעקבות דרישות תכופות שהגיעו אל נציגי הציבור במשך השנים פנה למשטרה וב"ה שנקטו בצעדים למיגור התופעה ולהביא את השקט המיוחל לרחובות העיר.

רבני הקהילות וראשי הישיבה והת"ת שליט"א העלו כמה סוגיות הדורשות את מעורבות המשטרה בשכונות השונות בעיר ובהם התפתח דיון מורחב כשכל רב מעלה את הנקודות בהם הוא התוודע ממתפללי בית מדרשו והזכירו לשבח שכמה בקשות של רבני הקהילות שליט"א במפגשים עם המשטרה בעבר שזכו להתייחסות ראויה מצד המשטרה כמו העלאת תחנת המשטרה לחלק העליון של העיר, סגירת מתחם מרכז מסחרי נחלת יצחק שגרם למטרד לסביבה ועוד וזאת אודות לשיתופי הפעולה של המשטרה עם הרבנים ונציגי הציבור.

מפקד משטרת ראש העין, מר אופיר בינדר, סקר את הפעילות של המשטרה בעיר אלעד במגוון תחומים ועל מעורבתם בפעולות יזומות למניעת מפגעים לצד ההתמודדות באתגרים המורכבים כפי שיש בכל עיר ועיר ובירך מאוד את שיתוף הפעולה עם הרבנים והודה להרב כץ על היוזמה והקשר השוטף.

מפקד משטרת אלעד החדש, מר אלי יעקב, שיתף גם הוא על פעולותיו מאז נכנס לתפקידו באלעד ואת מסקנותיו והמלצותיו להמשך פעילותם וסיפר על כמה נושאים שהגיע אליו מהרב כץ ומחבר הנהלת העיר הרב בערל אשר הי"ו והביע שמחתו על המפגש שזה בשבילו מעין קבלת פנים מרגשת.

חבר הנהלת העיר, הרב בערל אשר הי"ו, העלה את נושא השוטטות של נערי שוליים בלילי שבתות בכמה מוקדים בעיר והעלה את החשיבות של הקשר השוטף עם הקהילות ומוסדות החינוך שהוכיח עצמו בתועלת הרבה לכלל תושבי העיר.

רבני הקהילות הרה"ג מנחם מנדל פקשר והרה"ג שרגא פייביל ויינברגר העניקו למפקדי המשטרה בראש העין ובאלעד מזכרת הערכה ספר תהילים בכריכת עור בצירוף איחולי ברכה והצלחה לרגל כניסתם לתפקיד.

בהמשך דנו המשתתפים בחיזוק הקשר בין פיקוד התחנה לבין קהילות הציבור החסידי ונציגיו. הדבר יבוא לידי ביטוי בישיבות מן המניין לסקירת המצב באופן תמידי ושוטף. וכן בהקמת ערוץ הידברות לקשר אישי וישיר בין הצדדים.

השארת תגובה