רעש אדמה בעוצמה 7.4 דרגות פקד את נפאל‎

הרב חזקי ליפשיץ, שליח חב"ד בקטמנדו ל'כל הזמן': "שמענו רעשים של נפילות בניינים. רבים ברחו למקומות פתוחים. יש כאן עשרות ישראלים לאחר שהאלפים שהיו פה כבר חזרו לישראל. אנחנו מקווים שלכל הישראלים – שלום"

כח חילוץ רעידת אדמה נפאל צילום דובר צהל (1)
כח חילוץ רעידת אדמה נפאל צילום דובר צהל (1)

פרסום ראשון: 11:18  עדכון אחרון: 13:31

 

רעידת אדמה בעוצמה 7.4 דרגות הורגשה הבוקר בנפאל, ולפי שעה ידוע על כ-300 נפגעים, על פי דיווחי הרשויות במדינה.

מוקד הרעש היה במרחק 68 קילומטרים מערבית לעיר נמצ'ה בזאר, הסמוכה להר האוורסט, בעומק 10 קילומטרים. רעידות משנה הורגשו בצפון הודו והגיעו עד לבירה ניו דלהי, שם רעדו בניינים במשך יותר מדקה. ב-25 באפריל רעדה האדמה בנפאל בעוצמה של 7.8 דרגות ו-8,046 בני אדם נהרגו.

הרב חזקי ליפשיץ, שליח חב"ד בקטמנדו סיפר ל'כל הזמן': "רעידת אדמה חזקה מאוד טילטלה את נפאל במשך דקות ארוכות. שמענו רעשים של נפילות בניינים. רבים ברחו למקומות פתוחים. יש כאן עשרות ישראלים לאחר שהאלפים שהיו פה כבר חזרו לישראל. אנחנו מקווים שלכל הישראלים שכאן – שלום".

בתוך כך, משטרת קטמנדו הוציאה לאחר הרעידה הוראה לתושבים: "אנא הישארו בשדות פתוחים, עזרו לנו לשמור על הכבישים פתוחים, השאירו את קווי הטלפון פנויים. הימנעו משיחות, השתמשו במסרונים". סוכנויות הידיעות מדווחות על בניינים שקרסו בעיירה צ'אוטרה, ממזרח לקטמנדו. עוד דווח על שלוש מפולות אדמה משמעותיות כתוצאה מהרעידה, לפחות 12 בני אדם נפצעו במפולות אלו.
רעידה בעוצמה 7.4 היא רעידה שעוצמתה פחותה משמעותית מהעוצמה של הרעידה הקודמת, מאחר ומדידת העוצמה של רעידות אדמה היא כזאת שכל עשירית הדרגה משמעותה ירידה של 50% בעוצמה. המדינה נמצאת כעת במצב רגיש במיוחד בעקבות הנזק הרב שנגרם למבנים ברעידה הקודמת. בתים רבים שניזוקו ברעש האדמה הקודם אך לא התמוטטו – קרסו כתוצאה מרעש האדמה הנוכחי.
השארת תגובה