בית שמש: סכנת פיצול העיר הוסרה מההסכם הקואליציוני

לאחר מערכות בחירות סוערות שחצתה את העיר בית שמש לשני מחנות ואשר לאחריה הועלתה דרישה לפיה תחולק העיר לשניים, לציבור חרדי ולציבור החילוני ■ כעת סוכם במשא ומתן הקואליציוני עם יהדות התורה כי התכנית תרד מסדר היום והסעיף בהסכם עם מפלגת 'כולנו' שנתן סיכויים למהלך, הוסר

.עיריית בית שמש. צילום: נשפיע
.עיריית בית שמש. צילום: נשפיע

לאחר מערכות בחירות סוערות שחצתה את העיר בית שמש לשני מחנות ואשר לאחריה הועלתה דרישה לפיה תחולק העיר לשניים, לציבור חרדי ולציבור החילוני, כעת סוכם במשא ומתן הקואליציוני עם יהדות התורה כי התכנית תרד מסדר היום והסעיף בהסכם עם מפלגת 'כולנו' שנתן סיכויים למהלך, הוסר.

במכתב שנשלח להנהלת סניף הליכוד בעיר הזכירו חברי הכנסת יריב לוין וזאב אלקין את פנייתם של חברי ההנהלה שדרשו בנייה בהיקפים משמעותיים עבור הציבור הדתי לאומי והציבור החילוני. "אנו שמחים לעדכנכם כי בעקבות המו"מ שהתקיים עם סיעת 'כולנו'", כתבו הח"כים. "נקבע בהסכם הקואליציוני שנחתם עמה סעיף מפורש המתייחס באופן ספציפי לבנייה בבית שמש. בנוסח כדלקמן: "הממשלה תפעל לבנות בעיר בית שמש בניה למגורים עבור כלל הציבור ובכלל זה הציבור הדתי לאומי והחרדי והחילוני".

לדבריהם, "התחייבות מפורשת זו אשר נקבעה באופן פרטני ביחס לעיר בית שמש בלבד, מהווה בסיס המחייב את הממשלה כולה לבנות בעיר בית שמש בנייה למגורים עבור הציבור הדתי לאומי והציבור החילוני לצד הבנייה מתבצעת לציבור החרדי". בסיום המכתב כתבו הח"כים כי "אנו מקווים כי התחייבות זו תמומש במלואה ותשנה את פני הדברים בעיר בית שמש באופן שיבטיח את עתידם של כלל הציבורים המתגוררים בה".

בכך למעשה הוחלף הסעיף של הפרדת הרשויות כפי שדרשו בתחילה לסעיף המחייב בניה לכל המגזרים. גורם בעיריית בית שמש אמר ל'כל הזמן' כי בסעיף הזה אין שום שינוי למצב שהיה עד כה. "הרי תמיד יש חיוב לבנות לכל המגזרים", אמר הגורם. "אז מה השתנה? מאז ומעולם היו פרוייקטים לכלל המגזרים ואף עכשיו יש פרוייקטים כמו 'פינוי בינוי' בשכונת ביאליק ו'צמח המרמן' בכניסה לעיר שמיועדים לכלל האוכלוסיה".

השארת תגובה