האם שקד 'מחליקה' את פרשת רות דוד?

לאחר שדווח כי שרת המשפטים שקד מסרבת לאפשר הקמת ועדת חקירה נוספת בעניינה של רות דוד והואשמה בסיוע להשתקת הפרשה, היא מפרסמת הבהרת דברים

אולם בית המשפט העליון (צילום בעריש פילמר)
אולם בית המשפט העליון (צילום בעריש פילמר)

לאחר שדווח כי שרת המשפטים איילת שקד מבקשת להקל עם פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד החשודה בתפירת תיקים לחשודים בתיאום עם עו"ד רונאל פישר, ורפ"ק ערן מלכה שהפך לעד מדינה ומרצה בימים אלו את עונשו, פרסמה השרה בעמוד הפייסבוק שלה את הפוסט הבא:

שלוש הערות על רות דוד, דיפ-סטייט ועתיד הפרקליטות:
א.

איש איננו מחפה על רות דוד,
רות דוד פעלה בשחיתות.
לאיזו רמה הגיעה השחיתות של רות דוד?
עד לרמה שהוגש נגדה כתב אישום חמור בגין שיבוש מהלכי חקירה. בינואר השנה, משרד המשפטים ביקש, באמצעות הפרקליטות, להוסיף אישום נוסף, לכתב האישום בעניינה. גם הוא עוסק בעבירה (נוספת) של שיבוש מהלכי חקירה.

יש כאלו המבקשים לטשטש את העובדה הפשוטה הזו –
רות דוד מצויה כעת בהליך פלילי שמתנהל נגדה.

אותם אנשים מתמקדים בתיק אחר שנפתח בעניינה של רות דוד ושממצאי המשטרה בו לא אפשרו להשיג הרשעה בעבירות של שוחד והפרת אמונים.
למה לא אפשרו?
בחלק מהסעיפים חלה התיישנות;
בחלק אחר לא ניתן היה להוכיח לשם מה ניתנו טובות ההנאה.

עתירה בעניין סגירת התיק הזה הוגשה בשנת 2016 ונדחתה על ידי בית המשפט.
בזה הסתיים עניינה של רות דוד.
איפה שניתן להעמיד לדין – הוגש כתב אישום.
איפה שלא ניתן היה להעמיד לדין – לא הוגש כתב אישום.

ב.

ובכל זאת, אתם נתקלים כעת בדיבורים על הבעיות המבניות שקיימות בפרקליטות.
וכאן צריך להבחין בין האמת ובין השקר.
זה נכון שיש בעיות בפרקליטות, אלא טעות לומר שהן קשורות לפרשת רות דוד. מחר צפוי להעיד נגד רות דוד בבית המשפט, ניסים מרום, פרקליט בכיר שהיה כפוף לה.

יחד עם זאת, אמון הציבור בפרקליטות נפגע באופן קשה מהפרשה ומזה אי אפשר להתעלם.

אמון הציבור במערכת אכיפת החוק הוא אבן היסוד של הצלחת המערכת. אם הציבור ירגיש שהמערכת איננה אובייקטיבית, תופרת תיקים, מטאטאת את חטאי עצמה מתחת לשטיח ורודפת אחר מי שלא מיישר עמה קו – מצבה יהיה רע ומר, והדבר ישפיע על כל אזרח ואזרח בישראל.

ולכן, למרות שהחקירה בעניינה של רות דוד התנהלה עוד בתקופת היועץ המשפטי לממשלה הקודם, לא הסתפקו בכך, וגם היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי, אביחי מנדלבליט, בדק את הפרשה והחליט גם הוא שאין מקום להגיש כתב אישום בגין האירועים הישנים, ויש להתמקד בתיק הפלילי המתנהל נגדה.

גם אם המערכת עצמה בטוחה שהיא זכה ונקייה, אין זה מספיק. המערכת צריכה לוודא שגם הציבור משוכנע בנקיות התנהלותה ושלא נותרו במערכת שרידים להתנהלות הפסולה של רות דוד.

בהחלט ייתכן שצריך לשם כך ועדת בדיקה או ועדת חקירה, אבל אי אפשר להקים ועדה שכזו בזמן שהתיק הפלילי עודנו מתנהל. צריך לחכות לסיום ההליך הפלילי.

נכון. אני לא מרוצה מהעובדה שהפרקליטות מנוהלת כמו עסק סגור. לא במקרה הקמתי בחוק את גוף הביקורת על הפרקליטות. הDNA של הגוף הזה מוכרח להשתנות, והוא ישתנה.

ג.

מה כן צריך לעשות עכשיו?

צריך לוודא שכשאקבל מחדש את תיק המשפטים אוכל לפתוח את מכרזי הפרקליטות.
ושהפעם בשונה מהקדנציה הנוכחית – לא אעמוד בפני שביתת פרקליטים.

אם ניסנקורן יהיה חזק, לא ניתן יהיה להביא שינוי למערכת.
כל תזוזה שאייצר בדרך מינוי הפרקליטים תתקל בחומת שביתה של ההסתדרות.

הצבעה לגנץ היא הצבעה לניסנקורן. והצבעה לניסנקורן היא הצבעה נגד שינוי מבני בפרקליטות.

2 תגובות
  1. פושעים שנתנו ידם להשחתה של מערכת החוק והמשפט והרס הדמוקרטיה בישראל משלא פעלו על פי העקרון המשפטי הנ"ל :-

    להזכירכם רות דוד ניהלה אירגון פשע מתוחכם ומשומן של תעשיית שוחד הטיית תיקים ותפירת תיקים במשך למעלה מעשור בתוך מערכת החוק והמשפט הישראלית מתחת לאפם של בכירי המערכת שעצמו עיניים ,פעלה להדחתם של שוטרים בכירים ביותר ופרקליטים במטרה להשתלט על מערכת החוק והמשפט בארץ כמו ארגון מאפיה . מונתה במסגרת השוחד שקיבלה לדירקטורית בחברת ב.יאיר שעסקה בהלבנת כספים לאירגון הפשע של אברג'יל כך לפי כתבי האישום שהוגשו בפרשה ,קיבלה מתנות ושוחד במאות אלפי דולרים בהיותה פרקליטת מחוז ,רות דוד יחד עם רונאל פישר הנוכל סחטו אזרחים ושילמו שוחד לבכירי השוטרים בשביל לסגור תיקי שחיתות לרבות תיקי שחיתות בעריית ראשון לציון כפי שעולה מבג"צ 7280/17 , רות דוד הייתה המח והמתכננת מאחורי תוכנית הסחיטה והשוחד בפרשת אלון חסן על פי עדויות של עדי מדינה ולא הועמדה על כך לדין , מפחד החשיפה בכירי הפרקליטות סגרו להם את התיק ומנעו חקירה מטהרת , בג"צ 3049/16 שהוגש נגדה נדחה וכולם מגלגלים עיניים . את כל זה ידעו איילת שקדו ,וינשטיין ניצן ומנדלבליט טייחו ושיבשו .

  2. אין לי אמון במערכת המשפט אין הגנה לשומרי חוק כל הפרקליטות הכל קומבינות

השארת תגובה