נתניהו לא ישן: בראשית יצאה לדרך

בשעה 3:45 לפנות בוקר, שוגרה החללית הישראלית הראשונה 'בראשית' לכוון הירח • כשתנחת החללית, תהיה ישראל המעצמה הרביעית בעולם לנחות על הירח

אחרי ארה"ב, רוסיה וסין הגיעה שעתה של ישראל עם 'בראשית' החללית של SpaceIL שיצאה הלילה לכוון הירח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לצפות בשיגור החללית, ואמר: "יש ארבע מדינות ששיגרו חללית לירח. אחת מהן גדולה מאיתנו פי 800, אחת פי 500 ואחת קצת פחות. אנחנו מדינה קטנה, אבל ענקית בהישגים ובכושר היוזמה שלנו. אני מקווה שכבר מתכננים את החללית למאדים".

בתמונה הראשונה שתשדר החללית מהירח, תופיע אימרה שהיא 'מסר לאומה' לצד דגל ישראל.

מדובר בחללית לא מאויישת, שעלתה כ-100 מיליון שקלים, עלות שנחשבת לזולה באופן יחסי.

בראשית תהיה החללית הקטנה ביותר שתנחת על הירח עד היום. גובהה כמטר וחצי בלבד וקוטרה כשני מטרים, עם מסה של 600 ק"ג, 75% מהם משקלו של הדלק שייקח אותה לחלל. היא שוגרה יחד עם עוד 2 חלליות (אמריקאית ואינדונזית), על גבי טיל ענק 'פלקון 9' של חברת SpaceX.

32:40 דקות לאחר השיגור, נפרדה החללית מהמשגר, כשתי דקות לאחר מכן היא פתחה בתקשורת מול חדר הבקרה של התעשייה האווירית בישראל. מרגע זה השליטה על החללית כולה בידי התעשייה האווירית בלבד.

המשגר פולט כמויות עצומות של אנרגיה, מה שיגרום לחללית לנוע בתנועה אליפטית, והיא תקיף את כדור הארץ מספר פעמים עד שהתנופה תהיה חזקה מספיק כדי לקרב אותה לירח – מה שגורם לכך שבעוד המרחק בין כדור הארץ לירח הוא כ-384 אלף קילומטרים, הרי שהחללית הישראלית תעשה דרך ארוכה פי 17.

המסע צפוי לארוך שבעה שבועות, והנחיתה – אם הכל יפעל לפי התוכנית – תתרחש ב-11 באפריל – יומיים לאחר הבחירות בישראל.

על החללית הישראלית נמצאת קפסולת זמן ובה, בין היתר, דגל ישראל ותנ"ך הצרוב על גבי דיסק מיוחד.

השארת תגובה