מתנצלים: קורס לחרדים במרכז רפורמי

מדריכים חרדים בעמותות לבעלי מוגבלויות הופתעו לגלות כי המקום אליו הוזמנו לעבור הדרכה לקבלת תעודת 'מטפל מוסמך', הוא לא פחות ממרכז רפורמי • במשרד העבודה והרווחה מיהרו להתנצל: "בתום לב"

כיתה
כיתה

מדריכים חרדים בעמותות המטפלות בילדים ומבוגרים בעלי מוגבלויות שונות, שהוזמנו לקורס הדרכה על ידי 'ביה"ס המרכזי להכשרת עובדים לשירותי הרווחה' שפועל מטעם משרד הרווחה, הופתעו לגלות השבוע כי המקום בו הם אמורים לעבור את הדרכה הוא לא פחות מ'מרכז רפורמי' הנוגד את השקפת עולמם.

הקורס שנועד להעביר את המדריכים בעמותות הסיוע השונות לבעלי מוגבלויות – שביקשו לקבל תעודת 'מטפל מוסמך' בחינוך מיוחד – אמור היה להתקיים בבית קהילת 'מבקשי דרך' ברחוב ש"י עגנון בירושלים, מרכז שמצהיר כי פעילותו נעשית בסיוע 'התנועה הרפורמית – יהדות מתקדמת בישראל'.
קודם התחלת הקורס האחראיים מטעם משרד הרווחה קיימו ראיונות ושיחות אישיות עם המדריכים, כשאלו זומנו אל המרכז הרפורמי הנ"ל במהלך השבוע האחרון, לקראת הקורס שהיה אמור להתקיים במקום בחודש הקרוב.

בשיחה עם 'קו עיתונות' מספר חיים, אחד המדריכים שהגיע למרכז לצורך ראיון והיכרות: "זימנו אותנו להדרכה במקום שנקרא 'מבקשי דרך'. הגעתי למקום והוא היה נראה לי קצת מוזר בצורת בנייתו, אך לא התעמקתי הרבה ונכנסתי. כשבאתי לצאת משם, לתדהמתי נתקלתי בכמה מודעות שהיו תלויות שם והכריזו על פעילות בניחוח רפורמי".

"במודעות הוכרז על קבלת שבת בשירה ובליווי מוסיקאלי, כמו גם מודעה המכריזה על 'תפילה' שתתקיים במקום בשבת בבוקר, כאשר מי שתתכבד בקריאת ההפטרה היא אחת מנשות הקהילה ובדבר תורה אישה נוספת", הוסיף חיים לתאר. "איך עושים קורס לחרדים במקום שנוגד את השקפת עולמנו, איפה הרגישות?".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה, כי "המשרד מתנצל על אי הנעימות שנגרמה למדריכים. זו הייתה טעות שנעשתה בתום לב, בימים אלו המשרד מחפש בנין חלופי שיתאים לכלל המדריכים הרשומים לקורס". במשרד ביקשו להדגיש, כי המשרד אינו אחראי באופן ישיר לקיום הראיונות במקום הנ"ל אלא בית הספר שאחראי לכך מטעם המשרד ואלו נעשו בתום לב ובלי כוונה לפגוע ברגשות חלילה, כשבעקבות הפנייה ההדרכות בפועל לא יתקיימו שם אלא במקום חלופי.

השארת תגובה