"גבאי ביקש ממני להתמודד כדי לדחוק את כבל מהרשימה"

האלוף במיל' עמירם לוין שתמך בגבאי בבחירות ליו"ר ופרש לפני כשבועיים מהמפלגה, חושף כי גבאי ביקש ממנו לשוב ולהתמודד בפריימריז מחר תוך הבטחה לשריון אם לא יעפיל למקום ריאלי

עמירם לוין
עמירם לוין

יושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי פנה בימים האחרונים לעמירם לוין שהודיע על פרישה משורות המפלגה רק לפני ימים ספורים, והפציר בו לשוב ולהתמודד בפריימריז שיתקיימו מחר ויקבעו את הרכב הרשימה בבחירות, במטרה 'לדחוק' החוצה את ח"כ איתן כבל מהרשימה.

כך חשף לוין בשיחות סגורות עם פעילי המפלגה.

על פי הדיווח, משסירב לוין להצעה הבטיח לו גבאי שיריון במקום ריאלי ברשימה. "גבאי אמר לי שהוא ואנשיו ידאגו לי שאהיה בעשירייה הראשונה והוא משריין אותי במקום העשירי אם חס וחלילה אגיע למקום 12 או 14", המשיך וגולל לוין.

לדבריו, "גבאי הציע לי את זה. לא אני".

"שאלתי אותו: 'למה אני צריך את זה? למה להתמודד? במקום שאני אעבור את הפריימריז האלה – תן לי לעבוד ולהביא בוחרים למפלגת העבודה'. ואז הוא אמר לי: 'אני צריך שאתה תיכנס למירוץ של הפריימריז עם עוד מועמדים כדי לסלק את כבל מהרשימה'. כדי שכבל ועוד כאלה יגיעו למקום נמוך".

הוא הוסיף כי הוא דחה את ההצעה של גבאי משום שלא מצא ענין בהתמודדות כנראה בשל העובדה כי לאורך השנים נחל כישלון חרוץ בניסיון לכבוש את ליבם של חברי המפלגה.

"אמרתי לו: 'אבי, זה לא רציני'. אמרתי לו לעזוב את חילוקי הדעות שיש לו עם כבל, שזה הזמן ללכת איתו ולחבק אותו. אבל גבאי אמר לי: 'לא, אני רוצה שהוא יעוף מפה'. אמרתי לו: 'אני לא מתמודד. אם תשריין אותי, אני מוכן לעמוד בפרונט של המפלגה ולעזור בכל מה שאפשר. אבל אם תביא מישהו רציני שיכול לעזור – אני מוותר לו על המקום'. הוא לא היה מוכן להקשיב לכלום. שכבתי על הגדר בשבילו, רציתי לעזור, אבל הוא לא הקשיב".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "60 אלף חברות וחברי מפלגת העבודה יבחרו מחר רשימה מצוינת לכנסת. רשימה של חברי כנסת ערכיים, אנשי ביצוע ועשייה שיובילו את השינוי שמדינת ישראל זקוקה לו. למפלגת העבודה יש דרך ואנחנו גאים בה". לוין סירב להגיב לדברים.

תגובה אחת
  1. פשוט תענוג לראות את דיבוק החברים והגיבוי שנותנים "הנאורים" זה לזה. נאמנים, דיסקרטיים ומלאי אהבת ישראל..
    לא ?.. חשבתי.

השארת תגובה