פרוש מאשים: "דרעי פוגע בפרנסת אלפי משפחות"

ישראל פרוש מאשים: "שר הפנים פוגע בפרנסת אלפי משפחות משיקולים פוליטיים נקמניים" • לשכת דרעיו: "הטחת האשמות חסרות בסיס מעידות כאלף עדים על מידת כפיות הטובה"

משולש העסקים
משולש העסקים

"בהחלטה פוליטית שאין בינה למקצועיות מאומה, פוגע שר הפנים אריה דרעי בפרנסתן של אלפי משפחות מתושביה העכשוויים ומאלה שאמורות להגיע אליה בעתיד", כך אמר ישראל פרוש ראש העיר אלעד בעקבות החלטה למנוע אישור כמחצית משטח 'משולש העסקים' הסמוך לעיר.

בערב פסח האחרון נחתם, כזכור, הסכם הגג בעיר אלעד, במסגרתו סוכם על בניית כ-6,000 יחידות דיור בשלב ראשון בתוך תחומי הקו הכחול של העיר, בעיקר בצד הצפוני מערבי. כמו כן נכללה בהסכם הקמת אזורי מסחר ותעסוקה במשולש העסקים ממערב לעיר, צמוד לכביש 6, בהיקף של כשני מיליון מ"ר, מרכז שצפוי להעניק עוגן כלכלי יציב לאלעד המתרחבת.

ראש העיר והצוות המקצועי התעקשו לכל אורך הדיונים שהסכם הגג חייב לכלול את שטח העסקים בהסכם, כדי שבניית הדירות לא תיעשה על קרקע ריקה ולעיר תהיה יציבות כלכלית שתוכל לקיים את השכונות החדשות ולחזק את הוותיקות.

לשטח משולש זה היו חסמים רבים בגלל סמיכותו לשטחי בארות מים. ראש העיר הצליח בהתמדה ומאמצים רבים להסיר חסם זה ואף הגדיל לעשות, ושכנע את משרד התחבורה להקים בסמיכות למתחם התעסוקה תחנת רכבת גדולה ומשמעותית למען תושבי העיר והלקוחות שיגיעו למתחם העסקים.

במהלך החודשים האחרונים התקיימו דיונים לסיפוח שטח נוסף, "סירקין הקטנה", אותו סירבה פתח תקווה לבנות בתחומה, כאשר השטח היה אמור לשמש מקום לעוד אלפי יחידות דיור להמשכה של העיר אלעד.

לאחר השלמת התכנון למתחם התעסוקה והורדת החסמים, היה אמור קבינט הדיור לאשר את הרחבת בניית שטח משולש התעסוקה, אלא שאז התברר לראש העיר כי משום מה, כמחצית מהשטח המסחרי לא תיכלל בהכרזה.

"התחלתי לבדוק מה קרה", סיפר פרוש, "ובתחילה אמרו לי שיש התנגדות של מוא"ז דרום השרון ועיריית פתח תקווה. בדקנו את זה והתברר שלא היו דברים מעולם. עיריית פתח תקווה התנגדה לתכנית סירקין שכלל לא הייתה אמורה להיכלל בהכרזה, אך למשולש העסקים לא הייתה להם כל התנגדות. יתרה מזו, שתי הרשויות שיגרו השבוע מכתב עם הבהרה מפורשת כי הם לא מתנגדים למשולש העסקים".

אלא שאז התברר, כך לטענת פרוש, כי הבעיה כלל לא הייתה שם: "נאמר לי במשרדי האוצר והשיכון ובכירים בוותמ"ל כי מדובר בווטו שהוטל על ידי שר הפנים אריה דרעי, ללא כל נימוק מקצועי. התברר כי די בסמכותו של שר הפנים כדי להטיל וטו על התכנית גם בלי שום נימוק".

"לא הגיוני שדחפים פוליטיים יפגעו בפרנסה של אלפי משפחות חרדיות ובעתידה של העיר אלעד. הרי כל בר דעת מבין שאי אפשר לבנות עיר ללא עוגן כלכלי, ואם לוקחים לנו את משולש העסקים או חלק נכבד ממנו, זו גזירת מוות על כלכלת המשפחות ועל עתידה הכלכלי של העיר", אומר ראש העיר ומסיים בתקווה, כי "שר הפנים יתעשת ויבין שלא מדובר פה במגרש משחקים פוליטי אלא בעתיד חייהם של אלפי משפחות חרדיות".

בלשכת שר הפנים הגיבו לטענות הקשות ואמרו, כי "הטחת ההאשמות בשר הפנים בדמות פגיעה בתושבי העיר אלעד בשל שיקולים זרים הינה משוללת יסוד ומעידה על חוסר הבנה בסיסי בניהול מערכות עירוניות. שר הפנים הרב דרעי רואה באופן תדיר את תושבי העיר אלעד לנגד עיניו, ולמרות הדברים התמוהים, המיוחסים לראש הרשות, פעל שר הפנים ללא לאות להצלחתה ורווחתה של העיר ותושביה.

"שר הפנים פועל בענייניות בכל רשות מקומית במדינת ישראל, ללא כל קשר ליחסים הפוליטיים בין נבחרי הציבור, וזאת מתוך תפיסה אחראית וממלכתית", הוסיפו בלשת השר ואמרו, כי "בנוגע לטיעונים משוללי היסוד בנושא המתחם המוזכר בכתבה, הרי שתהליכי קבלת החלטות בועדת השרים צריכים לאפשר בחינה מעמיקה של משמעויות לכלל המרחב, לרבות לרשויות הסמוכות כמתחייב מתפקידו של השלטון המרכזי. בדיקת סוגיות אלו טרם הסתיימה ועם סיום ההליך נושא זה יעלה לדיון. הטחת האשמות חסרות בסיס מעידות כאלף עדים על מידת כפיות הטובה של הטוען להן".

בנוסף לתגובה זו, בלשכת השר הציגו מכתב מראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, בה הודיעה כי היא מתנגדת למהלך זה  ומבקשת לדחות את הדיון על אישור שטחי המסחר באלעד. מנגד, בעיריית אלעד מיהרו להציג מכתב נוסף של ראש המועצה האזורית דרום השרון שנשלח אל ראש מטה הדיור הלאומי זאב בילסקי ואל מתכננת הותמ"ל דקלה פרסיקו, בו הודיעה כי היא תומכת באישור שטחי המסחר באלעד.

לשם ההגינות נציין, כי מכתבה השני של ראש המועצה אושרת גונן נשלח בהעתק אף לראש העיר אלעד ישראל פרוש, בעוד ולשר הפנים אריה דרעי או מי ממשרדו לא נשלח העתק. בשורת הסיכום נראה כי סאגה זו התפתחה בשל אי ההבנה ו'שיח החרשים' שניהלו השניים, בעוד וכל אחד החזיק בדעה אחרת של ראש המועצה האזורית השכנה. עתה, כשהתבהרו העניינים, נקווה כי הצדדים יגיעו לעמק השווה לטובת העיר ותושביה.

השארת תגובה