אבל כבד בעדת תימן: הגר"ע בסיס זצ"ל

רבה של ראש העין ומגדולי רבני תימן, הלך לעולמו לאחר סבל וייסורים מהמחלה הקשה • הראשון לציון הגר"י יוסף: "הציבור בישראל איבד היום את אחד מטובי הרבנים שהאיר פנים לכל אדם והיה בקי בכל חדרי תורה ומפורסם בענוותנותו וצדקותו"

הגר"ש מחפוד אצל הרב בסיס זצ"ל בימיו האחרונים
הגר"ש מחפוד אצל הרב בסיס זצ"ל בימיו האחרונים

ברוך דיין האמת: אבל כבד בעדת תימן בעקבות הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של הגאון רבי עזריה בסיס זצוק"ל מגדולי רבני תימן, מרא דאתרא דראש העין ומחה"ס 'שו"ת בית העזרי'. הגר"ע נפטר ביום שני בערב כשהוא בן 73, בבית החולים 'מעיני הישועה'. במהלך השנה האחרונה הרב חלה במחלה הקשה סבל ייסורים קשים ומרים וקיבלם באהבה ובדומיה.

הגר"ע בסיס נולד בעיר רדאע שבתימן לאביו הגאון רבי יחיא בסיס שהיה מרבני העיר, בהיותו בן 5 שנים עלה עם משפחתו בשנת 1950 לישראל במבצע על כנפי תימן לעיר ראש העין, בצעירותו למד בת"ת נחלת ראובן בפ"ת, לאחר מכן למד בישיבת פוניבז' והיה ממקורבי ראש הישיבה מרן הגראמ"מ שך זצ"ל.

לאחר נישואיו לרבנית רומיה תחי' מונה לשמש כרב שכונה בראש העין, ולאחר מכן מונה לשמש כרב הישוב 'בית דגן', ב1992 מונה לשמש מרא דאתרא בעיר ראש העין לאחר פטירת הגאון רבי דוד חגבי זצ"ל, בעבר שימש כחבר מועצת הרבנות הראשית ועמד בראש מוסדות 'אבי העזרי' בראש העין וגיבש את הקהל החרדי והמסורתי בעיר, כמו כן היה ממנהיגי ומגדולי רבני תימן.

הנהגתו הייתה שמרנית בשילוב אהבה ואחווה, כולם אהבו והעריצו אותו ולרבים שימש כאב אהוב ורחום. במשך עשרות שנים כיתת את רגליו בימות החול ובשבתות מצד לצד בעיר ומחוצה לה, כשהיה מוזמן יום יום לכל האירועים של תושבי העיר לשמחות כמו בריתות, חתונות וגם לאירועי הלוויות, אבל וכדומה, בכל המקומות היו מבקשים לשמוע את דברו ואת דרשותיו שהיו מתובלים במקרות חז"ל שאותם היה מצטט בעל פה.

בימים האחרונים ביקש במיטת חוליו מקורביו 'צוואת שכיב מרע' שימנו את בנו הגאון רבי יחיאל בסיס לממשיך דרכו כרבה של העיר ראש העין, הואילו והוא מחזיק בתעודות של רב עיר, והוא ראוי להמשיך להנהיג את קהל עדתו וציטט על כך את הרמב"ם בנושא.

עם היוודע דבר פטירתו, אמר הראשון לציון הגר"י יוסף: "קיבלתי בצער רב את הידיעה המכאיבה על פטירתו של הגאון רבי עזריה בסיס זצ״ל, רבה של ראש העין מוותיקי רבני ישראל וממנהיגיה הבולטים של עדת יוצאי תימן. הציבור בישראל איבד היום את אחד מטובי הרבנים אשר האיר פנים לכל אדם והיה בקי בכל חדרי תורה ומפורסם בענוותנותו ובצדקותו, מי יתן לנו תמורתו. תנחומי למשפחתו ולכל תלמידיו ושומעי לקחו הרבים".

מסע הלווייתו יצא מבית הכנסת 'מרכז רוחני ליהדות תימן' ברחוב שילה 60 בהשתתפות תושבי העיר ראש העין, רבנים, אישי ציבור ועוד. ת.נ.צ.ב.ה.

השארת תגובה