עימותים קשים בין השוטרים למפגינים בתל אביב

לאחר ההפגנה בירושלים מתקיימת כעת הפגנה בה משתתפים אלפים מבני העדה האתיופית ■ מחלף השלום בכביש איילון נחסם לתנועה ■ מחר: ראש הממשלה ייפגש עם החייל שהוכה ■ המשטרה מזהירה: "המחאה גולשת לתחום האסור"

הפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב. צילום: משטרת ישראל
הפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב. צילום: משטרת ישראל

לאחר ההפגנה האלימה שהתרחשה בסוף השבוע בירושלים. בשעה זו נערכת הפגנה נוספת של אלפים מבני העדה האתיופית בתל אביב בה מוחים על היחס הגזעני והמפלה כלפיהם מצד משטרת ישראל שהגיע לשיאו בשבוע שעבר עם הכאת החייל בן העדה על ידי שני שוטרים. תיעוד מהאירוע שהופץ, עורר סערה רבה בקרב בני העדה והללו החליטו לצאת ולהפגין על זכויותיהם.

כבר בתחילת ההפגנה נחסם הכביש הסמוך לצומת עזריאלי כאשר מאות מהמפגינים התגודדו על ידו וכעת נחסם גם מחלף השלום באיילון בשני הכיוונים. המשטרה הודיעה כי היא נערכת לאלפי מפגינים ולא תאפשר חסימת צירים מרכזיים שיקשו על התחבורה ועל כלי הרכב שחולפים באזור. מאות שוטרים נפרסו באזור וברחובות הסמוכים.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יכנס מחר דיון בהשתתפות נציגי יוצאי אתיופיה, וייפגש גם עם החייל דמאס פקדו שצולם כששוטרים מכים אותו. בישיבה אמורים להשתתף נציגי המשרד לביטחון פנים, הרווחה, הקליטה, הפנים, וכן נציגי מרכז השלטון המקומי ומפכ"ל המשטרה.

במשטרת מחוז תל אביב אמרו כי "לאור חסימה מתמשכת של ציר איילון, תוך פגיעה משמעותית בציבור הנהגים, נתנה התרעה למפגינים לפנות את הנתיבים לאלתר בטרם תוכרז המחאה כלא חוקית וכהפרת סדר חמורה המחייבת פינוי הנתיבים, תוך הפעלת אמצעים".

לדבריהם, "המחאה גולשת לתחום האסור באופן שמופרת נקודת האיזון בין זכות המפגינים לבין פגיעה בפועל בציבור הרחב. אי לכך המשטרה תבצע פיזור על מנת לצמצם את הפגיעה במשתמשי הדרך".

השארת תגובה