הכנסת תפוזר, ישראל הולכת לבחירות

ראשי הקואליציה החליטו: הולכים לבחירות • ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "הסכמנו פה אחד להגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת וללכת לבחירות באפריל הקרוב"

בנימין נתניהו, קובי געדון לעמ
בנימין נתניהו, קובי געדון לעמ

ההחלטה נפלה: כבר השבוע ביום רביעי, תעבור הצעת החוק לפיזור הכנסת בשלוש קריאות.

הקואליציה הודיעה: "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות.

השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין זימן ללשכתו להתייעצות את ראשי מפלגות הקואליציה. מאוחר יותר יזמן היו״ר גם את ראשי מפלגות האופוזיציה, כדי לסכם על תאריך פיזור הכנסת וקיום הבחירות במועד מוקדם ככל האפשר.

כפי הנראה, הבחירות יתקיימו בתאריך 9 באפריל, ד' בניסן, או שבוע קודם לכן בתאריך 2 באפריל, כ"ו באדר ב'.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הסכמנו להגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת וללכת לבחירות בתחילת אפריל.

הממשלה תשלים ארבע שנים של כהונה עם הישגים כבירים, הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה"

ברקע הבחירות, ימשיכו דיוני היועץ המשפטי לממשלה בחקירות המשטרה בתיקים ששמו של ראש הממשלה נכרך בהם. אולם ההערכה היא כי היועץ המשפטי לא יפרםס החלטה כלשהי בעניין ב'ימי בחירות' בכדי שלא 'להשפיע' על תוצאות הבחירות.

עוד יושפע מהבחירות הקרבות: מינוי המפכ"ל, הממשלה תצטרך להאריך את כהונת ממלא המקום מוטי כהן. מאחר וממועד פיזור הכנסת אסור על פי חוק למנות בכירים ונראה כי השר ארדן יתקשה למצוא מועמד בזמן שנותר.

השארת תגובה