אושר: עוד כסף לחינוך המיוחד

כיתה
כיתה

הממשלה תאשר ביום א' הקרוב, הצעת מחליטים לתקצוב מסגרות משלבות לילדים ונוער עם מוגבלויות מורכבות, בעלות כוללת של 40.5 מיליון ש"ח; ההחלטה תפתור את המשבר של עמותת " כנפיים של קרמבו" שתמשיך לפעול ולהתרחב באמצעות מבחן התמיכות החדש.

שר העבודה והרווחה חיים כץ מביא לאישור הממשלה הצעת תמיכה בארגונים ללא מטרות רווח, המפתחים ומפעילים מסגרות חברתיות- משלבות, נגישות ומותאמות לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים ונכויות ברמה בינונית עד קשה, יחד עם ילדים ונוער מהאוכלוסייה הכללית, בעלות כוללת של 40.5 מלש"ח.

מדובר בתקציב לשנים 2019-2021, הגבוה פי שלושה מהתמיכה הנוכחית שהמדינה מעניקה לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך הבלתי פורמלי, שיגדל מ- 4 מיליון ש"ח ל- 13.5 מלש"ח בשנה. בסך הכל, משרדי העבודה והרווחה והחינוך ישקיעו 12 מלש"ח כל אחד, האוצר ייעד 9 מלש"ח, משרדי הבריאות ושוויון חברתי יקצו 3 מלש"ח כל אחד ומשרד רה"מ יעביר 1.5 מלש"ח.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: "הערך המוסף בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים עם בני גילם מהאוכלוסייה הכללית- עצום, הוא מגביר את תחושת השייכות של בעלי המוגבלויות ומסייע להם לחיות חיים מלאים יותר ולממש את הפוטנציאל האישי. הגדלת התקציבים, תאפשר את המשך העשייה המבורכת בכנפיים של קרמבו, ולשמחתי תסייע בביטול רשימות ההמתנה לפעילויות העמותה".

שר החינוך, נפתלי בנט: ״כנפיים של קרמבו היא תנועה קסומה של אהבת האדם והחברה, והיא חייבת להמשיך קדימה במלוא הכוח. עם היוודע דבר הכוונה לקצץ בפעילות העמותה המופלאה הזו, הודעתי שלא אתן לזה לקרות. הבטחנו – וקיימנו. מסגרות החינוך הבלתי פורמלי עושות עבודת קודש בשילוב והעצמת ילדים בעלי צרכים מיוחדים, שהם הילדים הכי מתוקים ומרגשים בחברה הישראלית. הגדלת התקציבים ומנגנון התקצוב החדש יאפשרו להרחיב את מעגל הפעילות לעוד אלפי ילדים בישראל״.

שר האוצר משה כחלון: "חיזוק המסגרות לשילוב ילדים ונוער עם מוגבלויות הוא חלק מתפיסת העולם החברתית שאנחנו מובילים בממשלה בשנים האחרונות. אני שמח שמצאנו מענה מהיר לנושא התקצוב של "כנפיים של קרמבו', עמותה שעושה עבודת קודש. אני מקווה שבמסגרת התקצוב החדש נוכל לסייע לעוד ארגונים כאלה שעושים רק טוב לחברה הישראלית".

ח"כ מירב בן ארי (כולנו): " מיום כניסתי לכנסת אני מלווה את החינוך הבלתי פורמאלי. הערך המוסף של הפעילות הזו הוא מדהים ומשנה חיים, בעיקר כשמדובר בבני נוער עם צרכים מיוחדים. זוהי החלטה היסטורית שתתן הזדמנות נפלאה לבני נוער עם מוגבלויות לשבור שגרה ופשוט להינות וכמובן תגדיל את הפעילות הנפלאה של "כנפיים של קרמבו".

השארת תגובה