הרשימה המלאה: הישגי יהדות התורה בהסכם הקואליציוני

לאחר כמה שבועות בהם התקיימו דיונים אינטנסיביים, אפשר לברך על המוגמר ■ בשעות הקרובות יחתם ההסכם בין יהדות התורה לליכוד ■ ההישגים: שינוי חוק הגיוס, העלאת הקצבאות, רפורמות בבריאות, עצמאות החינוך החרדי ועוד ■ הרשימה המלאה

יהדות התורה
יהדות התורה

ההסכמים הקואליציוניים ייחתמו בשעות הקרובות והיום נחשפה טיוטת ההסכם הסופית שיצאה הדיונים האינטנסיביים בין צוות המשא ומתן של הליכוד ליהדות התורה. על פי הטיוטה, ניתן למנות לא מעט סעיפים והישגים משמעותיים לציבור החרדי.

אחד ההישגים המרכזיים, שאף הוביל למשבר במו"מ בשלב מסויים, נרשם בסוגיית קצבאות הילדים. על פי המתכונת שסוכמה לבסוף, בינואר הקרוב תקבל כל משפחה תוספת משמעותית לקצבאות הילדים, כשמשפחה בת 4 ילדים תקבל תוספת של 404 שקלים ולמשפחה בת 7 ילדים יתווספו 569 שקלים. התוספת תינתן בינואר 2016 רטרואקטיבית משעת הקמת הממשלה.

חוק טיפולי שיניים חינם לילדים של ח"כ יעקב ליצמן ישודרג ויכלול גם ילדים מגיל 12 עד 14. התיקון ייכנס לתוקף בתחילת שנת 2016. כמו כן יינקטו צעדים להרחבת טיפולי החינם עד גיל 18.

הישג נוסף נרשם בעניין חוק הגיוס, כשהוסכם על כך שממשלת ישראל לא תמנע מלומדי התורה לשקוד על תלמודם, ובהתאם לכך תועבר הסמכות להטלת סנקציות פליליות על שאינם משרתים לידי שר הביטחון שיבחר על מי ומתי להשית סנקציות שכאלו, אם בכלל, בכפוף לשיקול דעתו המקצועית. תיקון זה יובא לאישור הממשלה עד 5 חודשים מרגע הקמת הממשלה.

בסוגיית עצמאות החינוך החרדי נכתב  בטיוטת ההסכם, כי תישמר עצמאותו של החינוך החרדי, מעמדו הייחודי ותקצובו בהתאם למערכת החינוך הכללי. כמו כן, יוסדר נושא הוותק של גננות חרדיות ומשכורתן.

גם מצוקת הדיור החרדית לא נשמטה מההסכם, כשהחלטות הממשלה העוסקות ביעדים תקופתיים לתכנון ושיווק מקרקעין יתנו מענה לצרכיו של הציבור החרדי, עוד סוכם על קידום וביצוע הסכמי גג עם הרשויות המקומיות לטובת הסרת חסמי השיווק והפיתוח.

הסטטוס קוו של תחבורה ציבורית בשבת, על פי ההסכם, לא יופר, והמדינה תדאג להגדלת משאבים לפתרון בעיות ושיפור השירות בישובים בהם אחוז התושבים המשתמשים בתחבורה ציבורית גבוה.

הישג מרשים נוסף נרשם אודות מעמד בתי הדין הרבניים. על פי הסיכום תקים הממשלה צוות בינ-משרדי אשר יכלול בין היתר גם את נציגי הרבנים הראשיים ונציגי הרבנים בכדי לבחון ולתקן את מעמדם, תנאי שכרם, וכן בחירתם של רבני ההתיישבות, רבני שכונות ורבני ערים ויגישו את מסקנותיו בהקדם. כמו כן, ישמר הסטטוס קוו בענייני הכשרות ככל שעקב אילוצים שונים יהיה חשש לפגיעה בסטטוס קוו, הממשלה תפעל לתיקון חוק איסור הונאה בכשרות.

נושא חשוב נוסף שסוכם לטובת הסטטוס קוו היהודי של מדינת ישראל – הוא נושא הגיור, כשעל פי טיוטת ההסכם ישונה החוק שחוקק בקדנציה האחרונה ויותאם למה שהונהג בעבר.

השארת תגובה