"לאסור על כיל להמשיך בהליך הפיטורים"

בשתי בקשות צד שהוגשו לביה"ד האזורי לעבודה בב"ש, ההסתדרות ונציגות העובדים מבקשות להוציא צווים שימנעו מהנהלת כיל להמשיך ולקדם את הליכי הפיטורים במפעלי ים המלח ותרכובות ברום 

עובד עם מכתב הזימון לשימוע שקיבל בלילה מכיל
עובד עם מכתב הזימון לשימוע שקיבל בלילה מכיל

ההסתדרות הגישה שתי בקשות לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע לשם הוצאת צו שימנע מהנהלת כיל להמשיך ולקדם את הליכי הפיטורים הפגומים, ובכלל זה הליכי השימוע של עובדי תרכובות ברום ומפעלי ים המלח. הבקשות הוגשו בהמשך לפסק דינו של נשיא בית הדין הארצי לעבודה, כבוד השופט יגאל פליטמן, אשר נתן תוקף להסכמת הצדדים, כי עד למתן החלטה אחרת על ידי בית הדין האזורי יוקפאו הפיטורים. לאור הבקשות שהוגשו קבע בית הדין דיון בנושא, שייערך ב-7 במאי.

בבקשת ההסתדרות שהוגשה על ידי ראש הלשכה המשפטית לאג"ם, עו"ד איריס ורדי, ועו"ד שי תקן, עולות טענות קשות בדבר פיטורים בניגוד לדין וניסיון לשבור את העבודה המאורגנת במפעליה ולהגדיל עד בלי קץ את רווחי החברה.

יצוין כי הרווח הנקי אשר נרשם לחברת כיל בין השנים 2008-2014 הועמד על סך של לא פחות מכ-7.8 מיליארד דולר והרווח הנקי של חברת מפעלי ים המלח הועמד על סך של לא פחות מכ-5.1 מיליארד דולר. בשנים אלו החברה חילקה לבעלי מניותיה דיבידנדים בגובה של כ-24 מיליארד שקל ועלות שכרו של מנכ"ל כיל עמדה ב-2013 על לא פחות מ-20.25 מיליון שקל, סכום הגבוה משמעותית בהשוואה לשנים קודמות.

הנפת חרב הפיטורים מעל ראשם של מאות עובדים מאורגנים ממפעלי ים המלח ותרכובות ברום, מבוצעת בניגוד לכל דין ובעלת השלכות חמורות על משבר התעסוקה בדרום.

בבקשות שהוגשו לבית הדין ציינה ההסתדרות כי "הותרת מכתבי הזימון לשימוע והפיטורים על כנם ומתן אפשרות להנהלת החברה להמשיך בהליך הפיטורים כאילו לא קרה דבר – משמעותה אחת: נזק בלתי הפיך וגדיעת מקור פרנסתם של מאות משפחות באזור הדרום ובכלל זה, עובדים בגיל מבוגר יחסית, אשר אין כל ספק, כי לא יוכלו להשתלב עוד במעגל העבודה". עוד נכתב כי הדבר יהווה "פגיעה חמורה ואנושה בכוחם הארגוני של עובדי החברה והחלשת כוחה של נציגות העובדים".

בנוסף לבקשת ההסתדרות לבטל את הליכי הפיטורים, הבקשות כוללת גם בקשה להוצאת צו שיאסור על החברות לפגוע בכל דרך בזכות השביתה וימנע, בין היתר, העסקת או קבלת שירותים מעובדים חלופיים, זמניים או קבועים במקומם של העובדים השובתים.

עוד טוענת ההסתדרות, כי לאחרונה פועלת הנהלת החברה אף "לשבירה" ועקיפה של השביתה, בין היתר, באמצעות העסקת עובדים חיצוניים ושימוש בעובדים אלו, במקום העובדים השובתים, על מנת להוציא סחורה מן המפעלים. בנוסף לכך, הנהלת כיל הפעילה לחץ על עובדי ההסכם הקיבוצי על מנת שיעברו להעסקה בחוזים אישיים.

בסיכומן של בקשות ההסתדרות ובפירוט הנימוקים הקשורים למאזן הנזק, מודגש כי החברה אינה חברה מפסידה אשר נקלעה לצרות כלכליות אלא חברה המרוויחה רווחי עתק מאוצרות הטבע של המדינה והצעד המתבקש על ידה עוסק בהגדלת הרווחים עוד יותר. להנהלת החברה לא ייגרם כל נזק אם יבוטלו הפיטורים והיא תחויב לשוב לשולחן המשא ומתן.

 

2 תגובות
  1. ההנהלה פשוט לא מבינה עד כמה העובדים נחושים ומגובשים אין לה שמץ של מושג מה עוצמת אחדותנו של ים המלח ודל תרכובות הברום . אנחנו מודל לחיקוי להרבה התאגדויות לא ניתן להם ליפול . ההנהלה טיפסה על עץ גבוה מאוד ולא יודעת איך לרדת ממנו . אם יסירו את חרב הפיטורים מהעובדים אנו העובדים נדאג להוריד אותם מהגובה . הריי אנו מוכשרים בעבודה בגובה . הנהלה תתאפסו על החיים שלכם כי לעולם לא תנצחו את העובדים והוועדים . ללא העובדים לא יתכנו מנהלים וללא העובדים אין ייצור וללא העובדים אין מפעל . הבנתם או שנסביר לכם בבדידים?

  2. עם פרצוף כזה איך לא יפטרו אותו?!
    (סתם בצחוק)

השארת תגובה