יומיים לסיבוב השני: הצדדים הגיעו ל'דיל'

שלמה בוחבוט ראש עיריית מעלות תרשיחא. צילום: אריק בלטינסטר
שלמה בוחבוט ראש עיריית מעלות תרשיחא. צילום: אריק בלטינסטר

עו"ד יוסי ברדא אשר התמודד על ראשות העיר מעלות תרשיחא וראש העיר שלמה בוחבוט הגיעו להסכם מיוחד במסגרתו ישתפו השניים פעולה ב-5 השנים הקרובות. ההסכם נחתם ערב הסיבוב השני במעלות תרשיחא שיתקיים בין בוחבוט לבין ארקדי פומרנץ ולאחר סוף שבוע סוער בעיר הגלילית בעקבות הודעת משטרת ישראל לראש העיר כי ישנם איומים מוחשיים על חייו מאז פרסום תוצאות הבחירות בסיבוב הראשון וכי עליו לנקוט משנה זהירות בכנסים פומביים בימים הקרובים. בסיבוב הקודם זכה ברדא לכ22% תמיכה מקהל הבוחרים בעיר ואמש [מוצ"ש] חתמו השניים על הסכם במסגרתו, באם ייבחר בוחבוט, יכהן ברדא כסגנו ב-4 השנים הקרובות כאשר השניים יעבדו בשיתוף פעולה ובשנה החמישית, לאחר תקופת החפיפה, יכהן ברדא כראש העיר בפועל.

לדברי ברדא, "מנהיג צריך להסתכל כמה צעדים קדימה למען הכלל. כמי שמכיר מקרוב את הנפשות הפועלות, את היכולות, ההבנה, הידע והמניעים, החלטתי שלא אוכל לתת יד להנהגה תחת ארקדי. כשצריך לבחור הנהגה לעירנו, האפשרות הזאת לא באה בחשבון: מועמד מובל ולא מוביל, עם עבר של שלוש קדנציות בהן סגנות ויו"ר אופוזיציה אך ללא כל עשייה. הודעת המשטרה על האיומים האחרונים על בוחבוט רק חיזקה את הרגשתי כי לא אוכל לתת יד לתמיכה בארקדי. אני רואה מולי את טובת העיר ותושביה ומבין שעדיף להצלחה של כולנו, למנף את הניסיון עם הדור הצעיר בתבונה ובאחריות. על אף המחלוקות ביני לבין ראש העיר, למען עתיד העיר הסכמנו על נוסחת ביניים להעברת המושכות להנהגה הבאה בצורה אחראית, מסודרת ומווסתת במהלך הקדנציה. אהיה סגן ומ"מ במשך 4 שנים עם סמכויות רבות לקידום התכניות בהן אני מאמין בעזרת בוחבוט, ובשנה האחרונה אתמנה לראשות העיר, אחרי תקופת החפיפה. אני קורא לכל תומכיי להיות שותפים לרגע היסטורי זה".

לדברי ראש העיר שלמה בוחבוט, "אני שמח לבשר כי עו״ד יוסי ברדא הצטרף אלי למטרה המשותפת: הצלחת מעלות תרשיחא. שמנו בצד את כל חילוקי הדעות ויצאנו כולנו יחד קודם כל להציל את מעלות תרשיחא ובד-בבד בשנים הקרובות, להצעיד אותה אל דור ההמשך, אל הדור הצעיר שיהיה עתיד ההנהגה של העיר.  כולנו ראינו את ההתנהלות של ארקדי לכל אורך הקמפיין והחששות שלנו התאמתו מיד עם פרסום התוצאות אשר ראינו את האנשים שמנסים להשתלט על העיר. הימים האחרונים גרמו לנו להתאחד ולהבין שחובה עלינו לשמור על העיר שלנו. הגענו להבנה היסטורית על המשך השלטון והעברה להנהגת העתיד בצורה אחראית ושקולה, עם חפיפה ולמידה כראוי. ביום ג' זהו מאבק על עתידה של העיר –אחריות או הפקרות. ביחד כולנו שומרים על הבית!".

השארת תגובה