דרמה בחיפה: משאיות העירייה חסמו הכניסה למפעלים

סוער בחיפה: ראש העיר יונה יהב הורה לעובדי העירייה לחסום את הכניסה למפעלים המזהמים במפרץ חיפה ■ הרקע: דו"ח משרד הבריאות הקובע כי מחצית מהילדים חולי הסרטן באיזור, חלו בשל זיהום האוויר ■ "הפעולות הבאות תהיינה דרמטיות למשק הישראלי"

יונה יהב. צילום: מתוך הפייסבוק
יונה יהב. צילום: מתוך הפייסבוק

דרמה במפרץ חיפה: לאחר פרסום דו"ח משרד הבריאות שקבע כי מחצית מהילדים עד גיל 14 שחלו בסרטן באזור המפרץ חלו בגלל זיהום האוויר. נפתח מאבק מצד העירייה באותם מפעלים שהבוקר הגיע לשיאו – ראש העיר יונה יהב הורה למשאיות העירייה לחסום את הכניסה למפעלים המזהמים.

"ממשלת ישראל הכריזה לפני מספר ימים מלחמה על תושבי שליש ממדינת ישראל", מסר יהב הבוקר. "הכותרות שמפרסמים בימים האחרונים משרדי הממשלה הם מתקפה על כ-שני מיליון תושבים ממדינת ישראל. מדינת ישראל לא יכולה להפקיר את בריאותם של תושבי המפרץ ולהתנהל כאילו "הכול בסדר".

לדבריו, בידיו נמצאים מסמכים רשמיים של מדינת ישראל מהעת האחרונה. שבכמה מהם כותבים הגורמים המקצועיים כי התחלואה בסרטן אצל צעירים בחיפה היא מהנמוכות בין הערים הגדולות, וכי קיימת מגמת שיפור יוצאת דופן באיכות האוויר – ובמסמכים האחרונים קיימת סכנה ממשית לחיי הילדים. "אם הנתונים האחרונים נכונים, אנו דורשים להפסיק לאלתר את כל הפעולות של המפעלים המזהמים".

"במידה והנתונים שהוצגו לאחרונה אינם נכונים", הוסיף יהב. "שיגיעו לכאן ללא דיחוי נציגי הממשלה, יתייצבו ויבהירו מדוע זרוּ חרדה בציבור. צמרת העירייה קיימה בסוף השבוע דיונים קדחתניים בהם הוריתי על הקמת מטה חירום בלשכתי. עד שממשלת ישראל תדע להבטיח את בריאותם של תושבי מטרופולין חיפה-קריות, אלה הצעדים המידיים שאנו נוקטים".

"החל מרגע זה לא תהיה כניסת מכליות למפעלים ותימנע אספקת דלקים ואמוניה למשק הישראלי", מבטיח יהב. "במקביל, אנו מוציאים צווי סגירה מידיים לכל המפעלים – ומגישים עתירה להקפאת כל התכניות במתחם". לדבריו, "זו רק ההתחלה. אני יכול לומר רק כי הפעולות הבאות תהיינה דרמטיות למשק הישראלי".

השארת תגובה