המרוץ באלעד: 'דגל התורה' התכנסה בעיר

עם פתיחת המרוץ לראשות העיר, נציגי 'דגל התורה' התכנסו בעיר ותקפו את שלומי אמונים, שלדבריהם לא עמדו בסיכומים • יו"ר 'דגל התורה' משה גפני: "הקדנציה האחרונה הייתה קדנציה טובה, לא הכי טובה, אבל היא הייתה טובה. אנחנו לא רוצים מחלוקת, אנחנו מושיטים יד לשלום"

דגל התורה התכנסה בעיר
דגל התורה התכנסה בעיר

נציגי דגל התורה מרחבי הארץ וכן פעילי המפלגה בעיר, התכנסו בעיר עם פתיחת המרוץ של מועמד המפלגה, יצחק פינדרוס, לראשות העיר אלעד, ביום שלישי א' דחוה"מ סוכות, כשבכינוס השתתפו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, ומנהל המחלקה המוניציפלית במפלגה, מנחם שפירא, זאת לאחר שהמו"מ הארוך והמתוקשר בינה לבין שלו"א הגיע למבוי סתום, כשהצדדים לא הגיעו לעמק השווה, בנוגע לראשות העיר.

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני אמר: "ליווינו את הרב פינדרוס בהיותו ראש עיר בביתר. אהבה שרחש לו מרן הרב אלישיב זצ"ל זה לא לתאר, הרב אלישיב לא היה איש של רגשות הוא דיבר עליו שהוא העלה את ביתר על דרך המלך. תושבי אלעד זוכים שפינדרוס הסכים לבוא לכאן ולנהל את העיר בחמש שנים הקרובות לאחר הבחירות בעזרת ה".

בנוסף התייחס לקרב מול שלומי אמונים ואמר: "אנחנו מושיטים יד לשלום. הקדנציה האחרונה הייתה קדנציה טובה, לא הכי טובה, אבל היא הייתה טובה. אנחנו לא רוצים מחלוקת, יש הסכם וזה פשוט ולא מסובך. בקדנציה הזו היה ראש העיר אחד ובקדנציה הבאה צריך להיות ראש עיר אחד, זה צריך להיות בשיתוף פעולה, זה לא צריך להיות במחלוקת".

חבר הכנסת גפני אף תקף את שלומי אמונים ואמר: "אי אפשר לבוא ולומר שכחנו, השתנה, נעשה דברים אחרים, אלו דברים שהם ברורים לחלוטין. יש הסכם שבחיים הציבוריים שלנו, כולנו מורכבים מחלקים שונים. במקום שהיה הסכם וכיבדו אותו היה שקט. אנחנו לא משנים דבר, זה חלק ממהלך שאנחנו משנים, לא רק באלעד, אלא בכל המקומות. לפעמים זה טוב ולפעמים לא, אבל יש הסכם".

ח"כ אורי מקלב נשא נאום חריף ותקף את שלומי אמונים, שלדבריו מערערת על ההסכם שיש לה עמם ומאיימת לרוץ לראשות העיר נגד יצחק פינדרוס, בניגוד לסיכומים עמה: "אני מזכיר לחברים שלנו פה, הרב גפני שלושים שנה אחורנית, אנחנו היינו גם בחול המועד סוכות, הכינוס הזה מזכיר את הגעגועים לאותם הימים בהם זעק הרב רביץ ז"ל: 'אנו קיימים יען כי אנו קיימים'. הדבר הזה צריך להיות ברור, כפי שהסביר מרן הרב שך זצ"ל, כאשר יש בחוץ 'פזר' עלינו ל'כנס', צריך באותו הזמן לכנס את האנשים שלנו ולחדד את המסרים, לכן אנחנו הקמנו את המסגרת שלנו. אני אומר לכם פה, היו אז סיבות הרבה יותר חזקות מדוע לא להתכנס יחד וזו הייתה החלטה לא פשוטה, מסגרת של בני תורה צריכה את הנציגות של בני התורה, לא צריכים חיקויים – צריכים את המקור, ואנחנו מייצגים את זה בהצלחה".

"עברה פה בעיר אלעד קדנציה של נציגי דגל התורה, שעברה בהצלחה יתרה", הוסיף מקלב. "היה הסכם ברור, בהסכם לא היה סעיף כי ההסכם חל רק אם הנציג לא יצליח בתפקידו. כל ההסכם היה כדי שהנציג יצליח ואנחנו יודעים כי הזמן הזה בו אנחנו מתכנים כדי להתחזק, הדברים היו צריכים להיות ברורים, אבל התכנסנו כי היה מי שניסה לערר את זה ופעלו לאורך תקופה בצורה לא לגיטימית. פנינו להמשיך הלאה במסגרת שלנו, של דגל התורה, להמשיך בפעילות החשובה ובשגשוג העיר. אני מעיד על עצמי ומוכן להתווכח על זה עם כל מי שירצה, דגל התורה, בשונה ממפלגות אחרות, חשוב לה כל מקום בפני עצמו, חשוב לה הנציגות המקומית והתכנסות המקומית והמסגרות המקומיות. החישובים המוניציפליים הארציים או חשיבות של מפלגת האם בכנסת, תופסים חשיבות מופחתת, כאשר לנגד עניינו עומדים תושבי המקום והמסגרות המקומיות בכל מקום ומקום".

סגן ראש העיר ירושלים ומועמד המפלגה לראשות העיר, יצחק פינדרוס אמר: "כשדרשו ממני לבוא לכאן לא שאלתי למה", אמר פינדרוס, "לא שאלתי איך ולא שאלתי אם זה אפשרי ואם זה מציאותי. ניסיתי לבקש אולי לוותר על השליחות ואמרו לי לא מוותרים לך על השליחות, אתה מגיע. מהכוח הזה הגעתי לכאן, לתת לכם ולהיות יחד אתכם".

השארת תגובה