הראשל"צ: "לנסוע לאומן? לא יעזור בלי תורה"

במהלך עצרת התעוררות שנערכה בנתניה ביוזמת ארגון 'סטנדר', נשא דברים מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף שליט"א ועורר בדבריו על החשיבות העצומה ללימוד תורה כדי להתחזק ביר"ש.

המונים השתתפו בעצרת התעוררות שנערכה בעיר נתניה ביוזמת ארגון 'סטנדר'. הקהל הקדוש התכנס בבית הכנסת 'שונה הלכות' בעיר, והאזין בצמא לדברי החיזוק של הרבנים הגאונים שליט"א.

ראשון הדוברים היה הרה"ג רבי יצחק סבן הכהן שליט"א, ראש מוסדות 'סטנדר', שהדגיש בדבריו את המחויבות העצומה של הארגון לחיזוק הקהילות היהודיות בארץ ובעולם. לדאוג שכל ילד, כל נער וכל אישה יזכו לקבל את מנת ה'יידישקייט' הנצרכת לכל יהוד, ולסייע לאברכים ובחורי הישיבות הקדושות לעלות ולגדול בתורה ויר"ש. בעמדנו לפני יום הכיפורים, עלינו להיות בטוחים שעשינו את המקסימום לקרב ולחזק כל יהודי.

לאחר מכן נשא דברים מרן הראשל"צ, רבי יצחק יוסף שליט"א שבירך את הפעילות החשובה של ארגון 'סטנדר' בקירוב עם ישראל. מרן עמד בדבריו על החשיבות העצומה שבלימוד התורה הקדושה, בכדי להתחזק ביראת שמים. "אדם ילך להתפלל 3 תפילות ביום, יוציא ציציות בחוץ, יגדל פאות, ייסע לאומן, זה לא יעזור. אם אין תורה, היצר הרע ינצח אותו." והוסיף כי הדרך הנכונה ללימוד, היא אליבא להלכתא, וזו עצה גם לגברים וגם לנשים. אחרת, ניכשל בהלכות שבת, מאכלות אסורות ועוד. מרן פנה אל הרב סבן שליט"א ועודד אותו לפתוח שיעורי הלכה גם לנשים וגם לנוער בכדי להגדיל תורה ולהאדירה. ובסוף דבריו עורר הציבור הקדוש לשלוח את ילדיהם לחינוך תורני, שרק כך יתחנכו להיות בני תורה, ימשיכו ללמוד בישיבות קדושות ויגדלו להיות יראי שמיים.

רבה של נתניה, הרה"ג קלמן בר שליט"א נשא אף הוא דברי חיזוק והתעוררות לקראת יום הכיפורים. הרב הדגיש את החשיבות העצומה של התפילה בדורנו. בעוונותינו אין לנו בית מקדש ולא קורבנות, רק תפילה שבאמצעותה אנו יכולים לקרוע רקיעים ולהתחנן לריבון עולם שיחתום אותנו לשנה טובה ומתוקה.

רגע מרגש נרשם כאשר אחד החניכים הצעירים של ארגון 'סטנדר' ערך סיום מסכת 'סנהדרין' בפני הקהל הקדוש שפרץ בשירה ספונטנית לכבוד התורה הקדושה.

לקראת סיום נערכה הגרלה בין כל תורמי מוסדות 'סטנדר' ברחבי העולם, כשבפרס הראשון הוגרלה טיסה לארץ ישראל, כולל שהות בבית מלון וביקור בבתי גדולי ישראל שליט"א. לאחר מכן הוגרלו נסיעה לקברי צדיקים במרוקו, סט שולחן ערוך מהודר ועוד.

במהלך הערב הנעימו בקטעי שירה ופיוט, הזמר איציק דדיה ואמן הכינור דניאל אהביאל בליוויו של המוזיקאי גרשון פריישטט. וברגע השיא ערך איציק דדיה מעמד קבלת עול מלכות שמים כשמבית הכנסת הגדול בקעה זעקת ההמונים "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד."

השארת תגובה