ביקור סיני: ראש העיר בבית שמש

משלחת מעיריית האנז'ו שבסין – אחת הערים התאומות של בית שמש, בראשותו של ראש העיר מר ז'וליאי ביקרה בבית שמש כאורחיו של ראש העיר • בסיום הביקור הזמין ראש עיריית האנז'ו את עמיתו, משה אבוטבול, לבוא ולבקר בעירו ולהמשיך את שיתוף הפעולה בין הערים

ביקור סיני בבית שמש
ביקור סיני בבית שמש

משלחת של נציגי שלטון בכירים מעיריית האנז'ו שבסין בראשותו של ראש העיר מר ז'ו ליאי ביקרה בבית שמש כאורחיו של ראש העיר משה אבוטבול, במסגרת מערכת היחסים המצוינת המתנהלת בין שתי העיריות, המקיימים ברית ערים תאומות מזה כעשרים שנה, כאשר במהלך כל השנה ישנה מערכת קשרים ענפה בין שתי הערים.

ראש העיר משה אבוטבול סקר בפני המשלחת את התפתחותה המרשימה של העיר, שהינה בעלת שיעור הצמיחה הגבוה בארץ, בבניית עשרות אלפי יחידות דיור. כמו כן סקר בפניו את הפיתוח המסיבי של פרויקטים ומוסדות עירוניים שונים בתחומי העיר, פיתוח כבישי גישה חדשים לעיר, מהפכת חיי המסחר ועוד.

"יש בבית שמש כיום שורה של מיזמים כלכליים, יש כאן מפעלים עתירי ידע, ונשמח לשיתוף פעולה עם סין", אמר אבוטבול. "בתקופה זו שמדינות רבות נמצאות במשבר, לישראל ולסין יש הרבה דברים משותפים ביציבות המדינית והכלכלית. מה שעלינו לעשות זה לחבר יותר ויותר ציבורים לרעיון הזה ולהביא שלום לעולם".

ראש העיר התאומה האנז'ו מר ז'ו ליאי אמר, כי הוא נרגש לבקר בבית שמש ובמיוחד מקבלת הפנים החמה בה הוא התקבל. לדבריו, בעירו מתגאים בשותפות עם בית שמש ויודעים להעריך את עם ישראל כעם עם הרבה חכמה ומוסר.

במהלך הביקור התייחס ראש העיר משה אבוטבול ל'טרור העפיפונים' שחלקו הגיע עד לאזור בית שמש: "חווינו תקופה לא קלה, עפיפון זה לא מטוס, זה יכול להגיע מכל מקום, אבל מה שחשוב הוא כי עם שחפץ בחיים עליו לעסוק בבנייה ובשגשוג ולא בטרור".

בסיום הביקור הודה ראש עיריית האנז'ו לראש עיריית בית שמש ואמר כי ישמח גם לארח משלחת מבית שמש בעירו בסין, ולהמשיך את שיתוף הפעולה בין הערים ובין העמים. ראש עיריית בית שמש אמר מצדו כי ההזמנה לבקר בהאנז'ו לכבוד היא לו, אך מאחר ועתה זו תקופת בחירות הדבר לא מתאפשר, אך במהלך החורף תצא משלחת מבית שמש להחזיר ביקור ולהעמיק את הקשרים בין הערים.

העיר האנז'ו ממוקמת באחת המחוזות בסין, אשר מתפתחים בקצב מואץ בתעשייה וביצוא ומתגוררים בה 9.3 מיליון איש על פני שטח של 16.6 ק"מ.

השארת תגובה