חדש בשירות הפסיכולוגי חינוכי בפתח תקוה

השירות הפסיכולוגי החינוכי של פתח תקוה עבר למשכן חדש ברחוב מבצע דקל "המבנה החדש והזמין מהווה אמירה חינוכית וחברתית נאורה ומתקדמת", כך אמרה חוה פרידמן הפסיכולוגית הראשית

השירות הפסיכולוגי חינוכי בפתח תקוה
השירות הפסיכולוגי חינוכי בפתח תקוה

אמש התקיים טקס חנוכת המבנה החדש של אגף השירות הפסיכולוגי העירוני, שהעתיק את מושבו לרחוב מבצע דקל 5 בשכונת נווה גן למבנה חדשי ומודרני. האירוע התקיים במעמד ראש העיר איציק ברוורמן, מ"מ רה"ע איציק דעי, חבר הנהלת העיר ישראל פרידמן, מ"מ מנכל העירייה לאוניד סמוליאנוב, מנהל מינהל החינוך רמי הופנברג, מנהלי אגפי החינוך וצוות המינהל, חוה פרידמן, הפסיכולוגית הראשית, מירי זולברג, הפסיכולוגית המחוזית, ליאורה הררי אדריכלית השירות הפסיכולוגי, הפסיכולוגים והפסיכולוגיות וכלל צוות השירות הפסיכולוגי בניהולה של מרב טמיר, אשר הינחתה את האירוע בהתרגשות רבה.

השירות הפסיכולוגי החינוכי שכן שנים רבות ברחוב המורה אליהו ירקוני במבנה ישן שהיה צר מלהכיל את מספר אנשי המקצוע והקהל מבקש השירות.

השירות הפסיכולוגי החינוכי מספק שירות לילדים, בני נוער, הורים ואנשי חינוך, במסגרת עבודה פרטנית/אישית, קבוצתית וכן יוזם ומקדם תהליכים מערכתיים כמו גם מספק מענה בשעת חירום.

מרב טמיר מנהלת השירות הפסיכולוגי העירוני בפתח תקוה מסבירה "השירות הפסיכולוגי בפ"ת, רואה בקהילה, במערכת החינוך ובמשפחה את המערכות שעליו לתמוך בצמיחתן, על מנת לאפשר לילדים סביבות מיטיבות להתפתחותם. אנחנו מחזקים את הכוחות והיכולות הקיימים בכל צוות הוראה ובכל הורה מתוך אמונה שברגעי קושי הפתרונות היעילים נמצאים בתוך המערכת ולא מחוצה לה. מתוך תפיסה זו, השירות הפסיכולוגי פועל לתת מענים מערכתיים, העצמת צוותים חינוכיים והורים, לקידום בריאות נפשית של כל באי מערכת החינוך.

השירות הפסיכולוגי בפ"ת רואה עצמו כגורם עירוני המעורב בתהליכים קהילתיים, כמו גם מעורבות וטיפול בחירום. ממקום זה, השירות הפסיכולוגי פועל לא רק כגורם מטפל, אלא כגורם יוזם, הפועל פרואקטיבית לתהליכי מניעה".

ראש העיר איציק ברוורמן "השירות הפסיכולוגי החינוכי הינו ציר מרכזי במערכת החינוך בעיר, והינו גורם יוזם ומוביל, המהווה מודל ודוגמא למרכזים דומים ברחבי הארץ. המבנה החדש הינו חדיש, נוח, שירותי ומאיר עיניים ומתאים עצמו כעת למאה ה-21. אני מודה לכל העושים במלאכה, לצוות השירות ולעומדת בראש המערכת, מרב טמיר".

ראש מינהל החינוך רמי הופנברג אמר "עם המעבר למבנה החדש – האמצעים הפיזיים כעת מתאימים לצרכים ולמטרות של השירות הפסיכולוגי. השירות הפסיכולוגי שלנו הוא גורם משמעותי במערכת החינוך שלנו, הוא חדשני בתפיסותיו, מוביל ומשמש מקום עלייה לרגל לאנשי מקצוע מכל הארץ.  אני מאחל הצלחה רבה לכולם ומודה לכל הצוות על העשייה היומיומית".

חוה פרידמן הפסיכולוגית הראשית הוסיפה "בעולם כה חומרי והישגי העובדה כי בפתח תקוה שמו דגש על מבנה נגיש ומתקדם לשירות הפסיכולוגי היא אמירה חברתית לדורות הבאים. אני יכולה לומר כי מתוך כ-260 שפ"חים בכל הארץ, השירות הפסיכולוגי בפתח תקוה הוא מוביל ומעורר השראה!".

בשירות הפסיכולוגי החינוכי עובדים כ- 80 פסיכולוגים ופסיכולוגיות, המספקים שירות פרטני, קבוצתי וכן מעבירים סדנאות והרצאות להורים ובני נוער, במרכז השירות עצמו או בבתי הספר ובגנים.

השארת תגובה