יצא לדרך: מכרז המסחר של בית שמש

מכרז בהיקף של כ-20 דונם, הכולל שטחי מסחר ומשרדים יצא בחודש האחרון לדרך, כשהשטחים נמצאים שביב המע"ר הנבנה בין רמת בית שמש א' לג' • אבוטבול: "בית שמש תכפיל עצמה בעשור הקרוב והשכונות החדשות יביאו לחיזוק חיי המסחר בעיר"

בבית שמש
בבית שמש

אחרי תקופה ארוכה בה רשות מקרקעי ישראל פרסמה בבית שמש רק שטחי מגורים, בחודש האחרון יצא מכרז גדול על שטחי מסחר ומשרדים באזור המע"ר ברמת בית שמש, מתחם שכבר יצאו בו בעבר מספר מכרזים ועכשיו יוצא מכרז גדול במיוחד על כ-20 אלף מ"ר.

ההחלטה לשחרר את המכרז הגדול, היא פרי עמל של ראש העיר משה אבוטבול, שדחק באנשי משרד האוצר לשחרר את המע"ר למכרז, באומרו כי "לא יתכן שמשווקים רק דירות בעיר. העירייה צריכה גם עוגנים כלכליים בכדי לשרת את הציבור והמע"ר יכול לתת תנופה גדולה לעיר ולחזק את קופת העירייה".

מדובר ב-3 מגרשים, 2 מגרשים ביעוד מסחר ומגרש נוסף המיועד למשרדים במע"ר בית שמש, כשהיקף המגרש הוא 18,432 מ"ר. על פי הפרסום של רמ"י, הזוכה יידרש לשלם עבור עבודות פיתוח סך של כ-62 מיליון שקלים, עליהם יצטרך להוסיף עוד כ-2 מיליון עבור "השתתפות בהקמת מבני ציבור", ועוד כ-64 מיליון שקלים, עבור הוצאות הפיתוח.

למגרש מכובד ומרשים זה, יש גם מחיר מינימום והצעה שתגיע פחות ממחיר המינימום לא תחשב. הצעת המינימום עומדת על לפחות כ-108 מיליון שקלים והוא נפתח בחודש האחרון. ברמ"י נותנים למשקיעים זמן להתארגנות ולכן המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הוא בתאריך 8/10/2018 בשעה 12:00 בצהרים.

המע"ר כבר נמצא בתוכניות מתקדמות שנים רבות, אך בשנים האחרונות נערכו בו שינויים מתבקשים בכדי שיתאים לאופי השכונות שמסביב. בין השינויים שנעשו היה להפוך את הקניון למקום פתוח עם שדרה גדולה באמצע והתאמות נוספות. בעירייה רואים במכרז זה ברכה גדולה לעיר ולדברי ראש העיר: "הקמת המתחם, המתפרס על 20 דונם, זהו עוגן כלכלי חשוב ביותר עבור קופת העירייה ומדובר במשאב חשוב לתשלומי ארנונה, לצד שיפור חיי המסחר בעיר".

בימים האחרונים נערך סיור קבלנים, בו השתתפו, לצד ראש העיר משה אבוטבול ואגף ההנדסה בעירייה, משה מרחביה מנהל מחוז ירושלים במשרד השיכון ונציגי רמ"י – בו ראו הקבלנים את המתחם המדובר ואת האופציות הרבות שניתן להפיק ממנו.

ראש העיר משה אבוטבול אמר במהלך הסיור: "בית שמש תכפיל עצמה בעשור הקרוב ותהיה לאחת מחמשת הערים הגדולות בישראל, כאשר בניית השכונות החדשות יביאו גם לחיזוק חיי המסחר בעיר. האטרקטיביות המסחרית של בית שמש נמצאת במגמת עלייה ולכך היזמים שיזכו במכרז החדש, יוכלו להשתלב עם מגמת הצמיחה של בית שמש ולגדול ביחד עם העיר".

השארת תגובה