צרפת תגיש הצעה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני

הממשל הצרפתי ינסה, על רקע הקמת הממשלה החדשה בישראל, להפעיל לחץ נוסף על נתניהו וישלב בכך כוחות עם האמריקנים

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן וג'ון קרי
נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן וג'ון קרי

על רקע נאומו של ראש הממשלה נתניהו היום במהלך השבעת הכנסת, שדיבר, על ההתפחויות התכופות באזור, צרפת תגיש טיוטת הסכם לפתרון קבע של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, למועצת הביטחון של האו"ם.

סוכנויות הידיעות מדווחת כי צרפת רואה חלון הזדמנות לאחר הבחירות בישראל כדי לצרף אליה את ארה"ב לדחוף פעם נוספת את תהליך השלום במזרח התיכון, והיא מתכננת לנסח טיוטת הצעה להחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם בערך עוד 12 יום, כך לפי דיפלומטים צרפתים.

הטיוטה תגדיר את גבולות 1967 כנקודת הקשר לשיחות על הגבולות העתידיים, אבל תותיר מקום לחילופי שטחים, תייעד את ירושלים כבירת מדינות פלסטין וישראל גם יחד ותקרא לפתרון "הוגן" לפליטים הפלסטינים, כך אמר בכיר הערב לסוכנות הידיעות "אי-פי".

לאחר ניצחונו של נתניהו בבחירות והערותיו הקשות נגד האפשרות להקמת מדינה פלסטינית, הבית הלבן אמר כי יעריך מחדש את גישתו לסכסוך הפלסטיני-ישראלי. הבכיר הצרפתי הילל את "המסר הברור למדי שנשלח מצד האמריקנים".

לפי המקור הצרפתי הבכיר, צרפת מקווה שתצליח להציג טיוטת החלטה בערך בעוד תריסר ימים, ציין הבכיר. ההחלטה תכוון להציג מסגרת למשא ומתן, שנועד לפתור את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. בכיר צרפתי אחר אמר כי ממשלתו עובדת עם ארה"ב בשביל להשיג תמיכה במאמץ חדש לשלום.  צרפת מנסה להשיג תמיכה גם משותפות ערביות ואירופיות אחרות. אף אחד מהבכירים לא אישר כי יציינו את שמו בפומבי. שניהם סירבו למסור פרטים נוספים על נקודות המכשול האפשריות האחרות במשא ומתן.

בעוד שתוכן הטיוטה הצרפתית עשוי להיות לא שונה מאוד ממאמצים קודמים להחיות את שיחות השלום במזרח התיכון שנכשלו, צרפת מקווה הפעם להימנע מווטו של ארה"ב בשל התסכול האמריקאי הגובר מראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו. הבכיר הצרפתי הסביר כי ישנה "דלת אחורית" אפשרית למשא ומתן כעת, ואמר כי "כל השחקנים, כולל האמריקאים, מבינים כעת כי כל הדרכים האחרות כבר נבדקו, ללא הצלחה".

 

השארת תגובה