מיזם באלעד: ילקוט לכל ילד

זו השנה השנייה בה מתקיימת בעיר יוזמה מבורכת, הדואגת לילקוט ראוי לתלמידים העולים לכתה א', שאין להוריהם את האמצעים לקנות תיק חדש – תיקים במצב טוב נאספים, נשלחים למכבסה ומוענקים לילדים

ילד עם ילקוט
ילד עם ילקוט

שנת הלימודים הבאה קרבה ובאה ויחד עמה ישנם הורים שאין באפשרותם לרכוש ילקוט חדש לילדם, שמתחיל זה עתה את בית הספר. בהתאם לכך, מספר תושבים יצאו במיזם 'תיק לכל ילד', שכבר פעל אשתקד ובאמצעותו חולקו מעל 200 תיקים.

מי שעומד מאחורי מיזם זה, הוא הפעיל החברתי יצחק חלה שדואג לאסוף את התיקים, לכבסם ולהביאם כחדשים לילדים אלו. בשיחה עם 'השבוע באלעד' מספר חלה, כי "המיזם החל בעקבות פניות רבות של משפחות שאין באפשרותן לרכוש תיקים לביה"ס – עבור ילדיהם".

לדבריו: "חלק מהמשפחות נאלצו לשלוח את ילדיהם עם תיקים לא ראויים, בדרך כלל ירושה מאחיהם הגדולים – דבר שעלול לפגוע אנושות במעמדו החברתי של הילד ואף להשפיע עליו לטווח ארוך, גם בלימודים עצמם".

"היה ברור לנו שחייבים לעשות משהו", אומר חלה. "ברוך ה' הסתייע בידנו לעבוד בשיתוף פעולה עם פעילים חברתיים מכל הארץ, במטרה לסייע לכמה שיותר ילדים לבא לביה"ס עם תיק איכותי וראוי והכי חשוב עם חיוך על הפנים".

את התיקים, תורמים אנשים שיש ברשותם תיק מיותר בבית, או שקונים תיק חדש עבור ילדם ורוצים לתרום את התיק הקודם שנמצא גם הוא במצב טוב. התיקים נאספים ונשלחים לניקוי וחידוש ב'מכבסת רובין', שם נרתמו בהתנדבות מלאה למיזם על מנת לסייע לאותם ילדים.

בסופו של דבר, התיקים מועברים לכל אותם עשרות ילדים, מהמשפחות שנרשמו, כאשר התיקים איכותיים, מחודשים ונאים וכך גם לילדים אלו ניתנת האפשרות להגיע לביה"ס עם תיק ועם מוטיבציה ללמוד ולהשקיע בלימודים.

השארת תגובה