כמה קלוריות יש במצה?

כיצד לעבור את הפסח בשלום ללא תוספת משקל ועלייה בכמות השומנים? ♦ מספר דרכים להתמודדות עם מאכלי החג

המומחים של שערי צדק עם 10 כללים »

  1. באפיית עוגות ופשטידות ניתן להחליף חלק מהביצים השלמות בחלבוני ביצה.
  2. צורות הבישול המומלצות הן: אפייה בתנור, בישול במיקרוגל ואידוי. יש להימנע מטיגון בשמן.
  3. בעת טיגון יש להשתמש במחבת טפלון בו ניתן לטגן ללא שמן או בכמות שמן מופחתת.
  4. יש להעדיף טיגון בשמן ולא במרגרינה.
  5. מומלץ להרבות באכילת ירקות חיים ומבושלים. שיטות הבישול המועדפות הן במים או באידוי.
  6. בממרח על מצה , עדיף להשתמש בגבינות לבנות עד 5% וריבה ולהימנע משימוש בממרח שוקולד, חמאה ומרגרינה.

         יש לזכור:

  • 45 קלוריות = 1 כפית חמאה או 1 כפית ממרח שוקולד או 1.5 כפות גבינה 5% או 3 כפות גבינה %½
  • כמנה אחרונה מומלץ להכין סלט פירות, ליפתן פירות או פירות אפויים- כתחליף למיני מאפה.
  • בעת קיום מצוות 4 כוסות בליל הסדר, עדיף לשתות מיץ ענבים במקום יין וכן עדיף יין יבש על יין מתוק.
  • ½ כוס יין מתוק (100 cc ) מכילה 167 קלוריות
  • ½ כוס יין יבש(100 cc) מכילה 100 קלוריות
  • ½ כוס מיץ ענבים (100 cc) מכילה 73 קלוריות.
  • לאנשים הסובלים מיתר כולסטרול בדם מומלץ להימנע מאכילת עוגות ועוגיות המכילות קוקוס שהינו שומן רווי.
  • יש לזכור:   ½ מצה =  פרוסת לחם   = 80 קלוריות
  • אפשר לאכול  מצות קלות במקום מצות רגילות ואוכלי קטניות יכולים לאכול פריכיות אורז
  • ובכלל נצלו את ימי חופשת הפסח ליציאה מן המטבח מן הבית לטיולים רגליים בחיק הטבע.

 עוד המלצות לקראת חג הפסח »

מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית יוצאים בהמלצות לקראת חג הפסח ומייעצים כיצד נוכל לעבור את החג בשלום, בלי תוספת במשקל ובזהירות. 

דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ודיאטה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מציעה מספר דרכים להתמודדות עם מאכלי החג, בשלום ובלי תוספת במשקל: חג הפסח הינו חג ארוך שבו אנו מארחים או מתארחים, ולכן חשוב לשמור על גבולות סבירים ולמצוא את האיזון, כך שנוכל לשמור על המשקל ולא לסיים את החג עם 2-1 ק"ג עודפים. חשוב לזכור להרבות בשתיית מים: שתיית מים חשובה מאד בכל ימות השנה, אך במיוחד בפסח, אנו זקוקים לנוזלים על מנת להתגבר על יובש המצות. כמו כן, מכיון שהמצה יבשה אנו נוטים לשבוע ממנה פחות ולכן רצוי לשלב שתיית מים אשר מספקת לנו את הנוזלים החסרים ותורמת לתחושת שובע.

מאכלי פסח עשירים בקלוריות, לכן יש לשים לב כי הערך הקלורי של מצה שווה לשתי פרוסות לחם רגיל או 4 פרוסות לחם קל, 2 קניידלעך שווי ערך לפרוסת לחם וכן מאכלים מסורתיים של החג כמו המצות המטוגנות ושאר המאכלים המטוגנים המוצעים לנו בחג, ערכם הקלורי גבוה. לאוכלי קטניות מומלץ לאכול פריכיות אורז במקום מצות לשלב קטניות כמו שעועית, עדשים וחומוס. אגוזים נמנים על המזונות הפופולריים בחג, הם מהווים מקור טוב לשומנים הנחשבים טובים ובריאים, מכילים גם סיבים תזונתיים שחשובים לבריאות מערכת העיכול ומכילים ויטמינים ומינרלים. לצד היתרונות, יש לזכור כי הם מכילים כמות גבוהה של קלוריות ולכן יש לצרוך מהם במידה לא בחופנים אלא ביחידות בודדות. פסח מסמל את האביב מביא איתו ימים יפים אותם מומלץ לנצל לפעילות גופנית לכל המשפחה. חשוב לזכור כי פעילות גופנית מעבר לתועלת הבריאותית משפרת את ההרגשה ואת מצב הרוח.

השארת תגובה