מאבק בית שמש: 'הפורום' מול 'הסניף'

מתחים פנימיים מעיבים על היחסים בין בכירי ופעילי 'דגל התורה' בבית שמש • 'פורום השכונות' קובע מהלכים – יש סיכוי לפריימריז? • וגם: המו"מ עם אבוטבול לא מתרומם

שר הפנים אריה דרעי, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, וסגן ראש העיר שמואל גרינברג
שר הפנים אריה דרעי, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, וסגן ראש העיר שמואל גרינברג

בזמן ש'דגל התורה' מנהלת מו"מ עם משה אבוטבול לקראת קדנציה שלישית שלו בראשות העיר, וכשנדמה שבכך הסתיימו להם קרבות דגל התורה העירונית, מסתבר כי מתחת לפני הקרקע ועמוק בבית פנימה, קרב השליטה בסיעה גדול מתמיד.

הסיפור התחיל לפני כשנה, אז הקים חבר המועצה ישראל סילברסטין גוף בשם 'פורום השכונות', שתפקידו לתת ביטוי לכלל הקהילות בעיר. בפועל, הפך הפורום למוקד הפעיל והדומיננטי בעיר, על חורבות הסניף הרשמי של 'דגל' בעיר.

והדברים לא באו בחלל ריק: בשנים האחרונות, פעילות סניף 'דגל' בבית שמש הושבתה באופן כליל ומזה עשור הוא לא התכנס לישיבה רשמית. גם אכלוס השכונות החדשות והמתחרדות במהלך השנים, תרם להשבתה טוטאלית של הסניף, שהחברים בו הם רק מהשכונות הוותיקות. לעומתו, בפורום ניתן ייצוג לכלל הקהילות.

בשבועות האחרונים, פנה סגן רה"ע שמוליק גרינברג לנציגי הקהילות בעיר וניסה לגייס חברים לסניף החדש-ישן, במטרה להחיותו. החברים הוותיקים בסניף וכן חברי המועצה לא ראו את הדברים עין בעין והבהירו כי כל פעולה תעשה ע"י יו"ר/מנהל/מזכיר הסניף, בהסכמת כל שלושת חברי המועצה של הסיעה.

במקביל, לאחר קרב הכוחות שעברה הסיעה בעיר, בשאלה מי מנציגיה יהיה המועמד לראשות העיר – אם וכאשר – קידמו באחרונה גורמים בכירים במפלגה יוזמה לעריכת פריימריז לדירוג החברים ברשימה. הרעיון ירד מהר מהפרק, זאת בשל חלון הזמן הקצר שאינו מאפשר זאת.
ובתוך כך, אמש (שלישי) התכנסו נציגי 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים' יחד עם ראש העיר משה אבוטבול לישיבת מו"מ רביעית במספר. בתום הישיבה, הוציאו 'שלומי אמונים' ו'דגל' הודעה משותפת בה נכתב: "לצערנו לא נרשמה שום התקדמות במו"מ, נשארנו בדיוק היכן שהסתיימה הישיבה הקודמת. יש לנו חשש שהישיבות הן רק בכדי לצאת ידי חובה. ראש העיר חזר על בקשתו לקיים ישיבות נפרדות בין הסיעות, אך עמדתנו נשארה כי הישיבות מו"מ יתקיימו רק במשותף דגל התורה ושלומי אמונים יחד".

השארת תגובה