במר"צ שוקלים תמיכה בחרדי לראשות העיר

המועמדים לראשות וחברי מועצת העיר התכנסו לפאנל שהפך למתקפה נגד הציבור החרדי • פינדרוס: "מתבייש בשבילכם שכל הדיון פה נסוב באובססיביות רק על ענייני החרדים"

יוסי-דייטש
יוסי-דייטש

דיון סוער במיוחד נרשם השבוע במכללת הדסה, בפאנל שהתקיים לקראת הבחירות המקומיות שייערכו בעוד כארבעה חודשים. בפאנל השתתפו המועמדים לראשות העיר וראשי הסיעות בעירייה. למרות כל האתגרים והבעיות של ניהול העיר, הפאנל הפך בעיקר לזירת קרב של חרדים-חילונים והצדדים חבטו זה בזה וסיפקו שלל כותרות מרתקות.

יוסי חביליו ואבי סלמן, שני המועמדים חסרי הסיכוי לראשות העיר, הרבו לתקוף את נציגי הציבור החרדי והאיצו בסטודנטים המשתתפים לצאת לקלפי בהמוניהם, כתשובת המשקל לכוח החרדי בבירה.

מי שעלה להתקפה מול יוסי חביליו, היה מ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס, שהאשים את חביליו בכל הבירוקרטיה העירונית, שלדבריו הינה תוצאה של כהונת חביליו כיועץ משפטי של עיריית ירושלים. "אני מתבייש בשבילכם שכל הדיון פה של המועמדים נסוב באובססיביות רק על ענייני החרדים".

סגנית ראש העיר חגית משה ביקשה להטות את כובד המשקל לכיוון ציבור מצביעיה. לדבריה, עם כל הכבוד לחרדים מי שיקבע את זהות ראש העיר הבא יהיה הציבור הדתי לאומי. לדבריה הצטרף חבר מועצת העיר דב קלמנוביץ'.

קרב דתי לאומי פנימי התפתח בין אריה קינג וקלמנוביץ' לבין חגית משה, כאשר השניים האשימו אותה בוויתור על אינטרסים של המגזר – בהם מתווה השכונות וסוגיית בית הספר ברנד בנווה יעקב – למען הכיסא.

עינב בר, חברת מועצת העיר מ'התעוררות', סירבה להצטרף להתלהמות החילונית וחשפה שיתוף פעולה הדוק עם נציגי הציבור החרדי. "היה לי שיתוף פעולה טוב עם חלק מהחרדים ויש לנו חרדים ברשימה לקדנציה הבאה", אמרה והדגישה כי מתחם התחנה חייב, בכל קונסטלציה, להישאר פתוח בשבת.

נציגת מר"צ לורה ורטון אמרה בפאנל כי אינה שוללת שיתוף פעולה עם החרדים ואפילו תמיכה בראש עיר חרדי – במידה והוא יהיה איש מתון, שקול ולא קיצוני.

בתוך דיון אמוציונאלי ובאווירה טעונה, היו אלו דווקא דבריו של חבר מועצת העיר פיני עזרא, שבשיח שקט ומנומק, הצליח ללכוד את תשומת הלב ואף לזכות למחיאות כפיים רמות, מעמיתיו לפאנל ומקהל המשתתפים.

"כל הדוברים כאן זורים לכם חול בעיניים, כשהם מייצרים את כל הקמפיין שלהם נגד החרדים ורק מסבירים כמה החרדים הם אלה שתוקעים את העיר ותוקעים את הבינוי. אגיד לכם מה באמת קורה כאן", פתח.

"בכל העשור האחרון, במקום להתעסק איך בונים בעיר הזאת, התעסקו מבחינת בינוי איך לא יהיה דירות לחרדים, בהסכמי הגג במקום לדאוג שיהיה חלוקה שוויונית, מתוך 20,000 דירות רצו לתת 1,200 דירות למגזר החרדי ולכן בשיתוף פעולה עם יוסי דייטש תקענו את הסכמי הגג. אני בסך הכל מבקש שתהיה חלוקה צודקת, שכל מגזר יקבל באמת את מה שמגיע לו. תתחילו לדבר מספרים, נתונים, תספיקו לדבר באוויר".

"כל מה שאני שומע כאן זה כמה טוב יהיה לירושלים אם נמנע מהחרדים להגיע לראשות, נקטין את כוחם ונצר את צעדיהם, עזבו את השקרים האלה, אנחנו צריכים להיות עסוקים בפיתוח, בבינוי לבנות לכולם, לחרדים, לדתיים, לחילונים לדאוג לתעסוקה לכולם ולהיות עסוקים בעשייה. החרדים הם לא הבעיה שלכם ומי מהישובים פה שמכיר באמת את עבודת העירייה ואת האתגרים של העיר – יודע בסתר ליבו שאני צודק".

השארת תגובה