"לא פתחנו שמפניה בירידת מחירי הדירות"

אתר בנייה בתל אביב (עמוס בן גרשום לעמ) (3)
אתר בנייה בתל אביב (עמוס בן גרשום לעמ) (3)

יו"ר מטה הדיור החדש, זאב ביילסקי, שמונה זה עתה לתפקידו, טרם הספיק להציג את נקודת מבטו על שוק הדיור בארץ בפומבי. השבוע, בדברים שנשא בוועידה להתחדשות עירונית של מרכז הבנייה הישראלי, הוא שידר תמונה פסימית למדי, למרות הנתונים שבמשרד האוצר דווקא הביאו לחיוכים וחגיגות.

"לא פתחנו בקבוקי שמפניה בגלל ירידת המחירים בששת החודשים האחרונים", אמר ביילסקי לקבלנים שהשתתפו בוועידה. "שר האוצר הנחה אותנו ליצור מלאי דירות מתוכננות שיהיו לכשירצו לבנות. חתמנו גם עד כה 30 הסכמי גג עם רשויות, חלקם מאוד נדיבים וכאלה שמשנים פני עיר. עד 2040 נזדקק בישראל ל-2.6 מיליון דירות מתוכננות ו-1.6 מיליון דירות בנויות", אמר.

בנאומו פנה ביילסקי לקבלנים ואמר כי "מטה הדיור היא השותף של הקבלנים, לא האויב שלהם. נשתף פעולה ונלמד ולהקשיב ונפעל בהתאם. בסופו של דבר חוסר הוודאות התכנונית מביאה לסיכונים אצל הקבלנים וחובתנו למזער אותם, ואני שמח להגיד שאנחנו עושים את זה".

ביילסקי הוסיף וציין כי ההתחדשות העירונית היא "עשיית צדק חברתי וגם פיקוח נפש. בקרוב תהיה תוכנית כוללת לתחום זה, ויהיה תקציב ממשלתי גדול. בסוף 2018 יהיו לנו 130 אלף יחידות דיור מתוכננות – כל הגופים האמונים עובדים על זה ואנחנו ממשיכים ללחוץ על הגז".

ביילסקי הוסיף והצהיר כי במסגרת מטה הדיור בראשותו ובראשות השר כחלון, פועלת המדינה לקדם בניית תשתיות לפני הבנייה של מבני המגורים והשכונות החדשות. "אם המדינה חפצת חיים ורוצה להדביק את קצב הביקוש – חייבים כבישים, מחלפים, מתקני טיהור ושאר תשתיות".

השארת תגובה