הגזים? העיתונאי גדעון לוי קורא "להחליף את העם"

כתב "הארץ" שנודע במאמריו השנויים במחלוקת, מסרב להכיר בתוצאה הדמוקרטית וטוען במאמר שפירסם אחרי התוצאות, ש"האזרחים התנתקו מקרקע המציאות"

בנימין נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ
בנימין נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ

גדעון לוי מוכר ככותב שנוי במחלוקת. מרבית מאמריו מתפרסמים בעיתון "הארץ", ואינם נחשבים לפייבוריטים בקרב אנשי המחנה הלאומי.

במאמר שפירסם אחרי היוודע תוצאות הבחירות קורא לוי "להחליף את העם", ובעצם חולק על ההכרעה הדמוקרטית של תושבי ישראל. "המסקנה הראשונה שעולה דקותיים אחרי פרסום המדגמים מדכדכת במיוחד: צריך להחליף את העם", הוא כותב, ומוסיף: "לא עוד בחירות להנהגת המדינה, אלא בחירות כלליות לבחירתו של עם ישראל חדש — ולאלתר. המדינה הזאת זקוקה לכך ובדחיפות. היא תתקשה לעמוד בעוד כהונה של בנימין נתניהו, שהסתמן כמי שירכיב כנראה גם את הממשלה הבאה".

לוי ממשיך וכותב כי "נתניהו ראוי לעם ישראל ועם ישראל ראוי לנתניהו. הפור עוד לא נפל אתמול, אבל הוא בישר כיוון, והכיוון הוא שחלק ניכר מהישראלים התנתק סופית מקרקע המציאות. זו התוצאה של כל שנות שטיפת המוח וההסתות".

הוא גם מזהיר מפני הפיכת ישראל למדינת אפרטהייד וכותב: " האם נשיא המדינה ההגון והאמיץ, ראובן ריבלין, חושב שנתניהו יהיה ראש ממשלה טוב יותר מהרצוג? הרבה מונח עכשיו על כתפיו – אבל בכל מקרה, העובדה שדמות כנתניהו ומפלגה כליכוד הצליחו אתמול לשמור על כוחן כמפלגה הראשונה בישראל, או למצער כשוות הכוחות לאלטרנטיבה, אומרת הרבה. נתניהו מאיים לעבור את דוד בן גוריון במשך כהונתו. הוא כבר השני לו וקשה לחשוב על הישג משמעותי אחד משלו. רשימת הנזקים ארוכה. אבל לך ודבר אל הקיר: נתניהו הוא נבחר העם, לפחות חלקו הגדול של העם. בחירה כזאת צריך לכבד ועם בחירה כזאת קשה מאוד לקוות לטוב. נותרה רק שמחת העניים: עוד כהונה אחת של נתניהו לפחות תעורר את העולם לפעול".

השארת תגובה