ביהדות התורה ממתינים למנדט השביעי

המדגמים העניקו ליהדות התורה שישה מנדטים, אולם חברי הכנסת של המפלגה מעריכים כי עד שעות הבוקר יתברר כי הצליחו לקבל גם את המנדט השביעי

פעילי יהדות התורה עמלו קשה ביום הבחירות. חברי הכנסת של המפלגה סיירו בעשרות ערים. הפעילים עשו הכל בכדי להביא כל קול אל הקלפי.

בשעה 10, החלו להתכנס הפעילים במטה המרכזי בבני ברק. המדגמים העניקו למפלגה שישה מנדטים, כאשר אחד הערוצים העניק למפלגה שבעה מנדטים, תוצאה שכל חברי המפלגה חותמים עליה בשתי ידיים.

כשעה לאחר פרסום המדגמים החלו להגיע חברי הכנסת של המפלגה אל המטה. ח"כ יעקב ליצמן התקבל בקריאות: "הו-אה מי זה בא? שר הבריאות הבא". ח"כ משה גפני התקבל בקריאות: "הו-אה מי זה בא? שר האוצר הבא".

במרכז נאומו התייחס ח"כ יעקב ליצמן לפניות, הן של ראש הממשלה בנימין נתניהו והן של יו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג ואמר כי זה לא סוד שהיתה לנו מערכה קשה, והיו לנו גזירות.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הדגיש את האחדות ששררה בין כל חלקי הציבור החרדי במפלגה. "ראיתי חסידי גור לצד אברכים ליטאים, עובדים יחד באחדות מלאה בבתי ספר בדרום תל אביב", אמר גפני.

"ליברמן שהיה אחראי להרבה דברים וקיבל מפלה, הבית היהודי שגם לא אהבו אותנו ולא שיתפו איתנו פעולה מהתחלה – גם קיבלו מכה, ולפיד שהיה שר האוצר והיה אחראי לחוק הגיוס ולכל הגזירות, גם קיבל מפלה, זה מראה ש'דרך רשעים לא צלחה'", אמר גפני שסיים ואמר: "אנחנו עכשיו המפלגה הכי מחוזרת גם על ידי הימין וגם על ידי השמאל".

ח"כ מאיר פרוש שנשא אף הוא דברים אמר: "היום התחלנו דף חדש, פנינו לקואליציה, מעתה הדברים יראו אחרת".

ח"כ אורי מקלב: "אצלנו המנהיגים האמיתיים אלו מרנן ורבנן גדולי ישראל שההכרעה שלהם היא זו שקובעת אצלנו בניגוד למפלגות אחרות".

ח"כ ישראל אייכלר דיבר באריכות על הגזירות וציין: "כל מי שהתנכל לנו בקואליציה האחרונה חטף מפלה".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הוסיף: "אנחנו רואים שלא כל המיצר לישראל נעשה ראש ואנחנו ששמענו לגדולי ישראל ההצלחה הייתה איתנו ועכשיו נצא לדרך חדשה שתועיל ליהדות החרדית".

השארת תגובה