מצאו דרכים חדשות לפגוע בישראל

מפגינים אנטי ישראלים שהפגינו נגד שחקן כדורגל יצרו לחץ, שרת התרבות הרימה רף ודרשה: המשחק יתקיים בירושלים – המשחק בוטל וישראל סוערת

מסי
מסי

משחק ספורט שהיה אמור להתקיים במוצ"ש הקרוב בירושלים בין הנבחרות ארגנטינה וישראל התבטל עקב איומים שספגו נבחרת ארגנטינה מארגונים פרו פלסטיניים. על פי הדיווחים, שחקן המוביל של הקבוצה, הנקרא מסי, ושחקן נוסף הובילו את הלחצים המקומיים לביטול. יו"ר התאחדות הכדורגל תקף את המחאה הפלסטינית ואמר: "יש כאן חציית קו אדום, מנסים לפגוע במדינת ישראל דרך הכדורגל".

חילול שבת: גורמים חרדים חששו שהמשחק שאמור היה להתקיים במוצ"ש יגרור חילולי שבת המוניים, הרב אייל עמרמי רב קהילה בשכונת הר חומה קרא לשרת הספורט מירי רגב לבטל את המשחק בין הנבחרות. "השבת בירושלים אמורה להישמר באופן שיכבד את כלל התושבים", אמר הרב.

גם רבה של קבוצת הכדורגל 'ביתר ירושלים' התייחס למשחק שהיה אמור להתקיים: "מדובר בחילול שבת השם גדול, למשחק הזה צפויים להגיע עשרות אלפי אנשים שרבים מהם יחללו שבת".

כאמור הגעת נבחרת ארגנטינה לישראל התבטלה עקב איומים והפגנות נגד השחקנים, כשמחוץ למגרשי האימונים הפגינו עם חולצות הנבחרת מוכתמות בדם ודגלי אש"ף.

יו"ר התאחדות הכדורגל, התייחס לדברים במסיבת עיתונאים מיוחדת ותקף את יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, על פועלו במחאה הפלסטינית שהובילה לביטול הגעת נבחרת ארגננטינה לישראל: "מזה מספר שנים הוא עושה ככל שבידו כדי להוציא את הכדורגל הישראלי מהכדורגל הבינלאומי", וציין בין השאר את ניסיונו של ג'יבריל להשעות את ישראל מ FIFA (פדרציית הספורט הבינלאומיתׂׂ) בעקבות פתיחת קבוצות כדורגל ביישובי יו"ש. "הפעם יש כאן חציית קו אדום. הפגנות זה דבר לגיטימי, כל עוד זה במסגרת המקובלת. כשיו"ר התאחדות וחבריו בפיפ"א קוראים בתקשורת לקרוא לערבים בעולם לשרוף חולצה של שחקן כדורגל- זה טרור", אמר.

"שמעתי שאיימו על השחקנים עצמם ועל משפחותיהם. הביטול נובע מהחשש של השחקנים מהאיומים עליהם באופן אישי", הוסיף ואמר "יש כאן איום שנמצא מעבר, ואנחנו נוציא בשעות הקרובות תלונה רשמית לפיפ"א על כל ההתנהלות הזו. אם זה יהפוך להיות שיטה של לאיים על שחקנים. לדעתי פיפ"א לא תוכל לעמוד מנגד, כל התירוצים על כך שמשחק בירושלים או לא – הם לא משנים. יש כאן איום שנמצא מעבר. לא יכול להיות מצב שבגלל ששחקנים מרגישים מאוימים, מבטלים משחק. זה יהיה תקדים מבחינת פיפ"א, זה הרס הכדורגל והרס של הספורט והתרבות בכללי".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה לפני זמן קצר לביטול הגעת נבחרת ארגנטינה לישראל, ולמשחק שהיה אמור להתקיים בירושלים: "הארגנטינאים מעולם לא התנגדו לקיום המשחק בירושלים, המשחק נולד בגלל רצונו של מסי להגיע לבקר לירושלים. אירועי הטרור גברו על רצונו להגיע לבקר בכותל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה לביטול המשחק לפני עלייתו למטוס בפריז, ואמר: "ממשיכים הלאה חבר'ה". בהמשך הוסיף "שמעתי על ההחלטה אתמול בערב, שוחחתי עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי ושאלתי אותו אם הוא יכול להתערב. הוא שב אלי לאחר זמן קצר והשיב שאין לו דרך להשפיע על זה" והוסיף "אני מקווה שזה לא ישפיע על תחומים נוספים, צריך להיערך לאפשרות שיופעלו כל מיני לחצים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לביטול: "חבל שאבירי הכדורגל מארגנטינה לא עמדו בלחץ המסיתים שונאי ישראל, שמטרתם היחידה לפגוע בזכות הבסיסית שלנו להגנה עצמית ולהביא להשמדת ישראל. לא ניכנע בפני חבורת אנטישמים תומכי טרור".

ח"כ אחמד טיבי פרסם היום תמונה עם שחקן נבחרת ארגנטינה – מסי וכתב "עוד ניצחון למסי (ולפלסטינים), 1:0 משער עצמי של מירי רגב בדקה ה90."

השארת תגובה