העימות בציבור הספרדי: הוגשה עתירה; פעיל נעצר

פעיל המזוהה עם ש"ס עוכב לחקירה בכוכב יעקב לאחר שנצפה על ידי משקיף מטעם 'יחד' כשהוא 'מעלים' פתקי ההצבעה של 'יחד' ■ ש"ס: "מדובר בפרובקטור שאין לו קשר עם ש"ס" ■ במקביל, ב'יחד' התלוננו לועדת הבחירות על איומים כלפי מצביעים

דרעי וישי. צילום מסך: 'ערוץ 2'
דרעי וישי. צילום מסך: 'ערוץ 2'

העימות בציבור הספרדי: פעיל המזוהה על תנועת ש"ס עוכב לחקירה לאחר שנצפה כשהוא שולף את פתקי ההצבעה של המפלגה היריבה – 'יחד' בכוונה להשמידם ולהפחית בכך את מספר מצביעי המפלגה. החשוד עוכב בתחנת מחוז ש"י והודה בחקירתו על האשמה.

מפקד תחנת בנימין סנ"צ דודי חיון מסר כי "תפקידה המרכזי של משטרת ישראל בבחירות, היא לאפשר לכלל אזרחי המדינה, לממש את זכות ההצבעה באופן חופשי ובטוח. כל ניסיון מצד יחידים או קבוצות לשבש או להשפיע באופן בלתי חוקי על הבחירות, ייענה באכיפה נחושה ובהגשת כתבי אישום בהליך מזורז".

בש"ס התנערו מהמקרה ומסרו: "מדובר בפרובקטור שאין לו קשר עם ש"ס, אנו מגנים את הניסיון לקשור מעשים כאלה בשמה, וקוראת להליך דמוקרטי במהלך יום הבחירות".

בתוך כך, במטה 'יחד' מדווחים על זיופי וגניבות פתקים ומניעת כניסת משקיפי המפלגה לקלפיות. המפלגה הגישה הבוקר עתירה לוועדת הבחירות ובה דרישה להוצאת צו ביניים כנגד תנועת ש"ס בשל הפצת מודעות ובהן איומים של של רבנים כנגד מצביעי יחד.

לטענתם ישנם התנכלויות רבות, זיופי פתקים ואיומים בקלפיות ברחבי הארץ, ולפני זמן קצר כבר הוגשה עתירה ראשונה לוועדת הבחירות לצו ביניים. למטה המפלגה יחד הגיעו דיווחים ממשקיפים בחיפה, ירושלים, כפר הרא"ה, תל ציון וישובים נוספים על גניבות פתקי יחד, מניעת הכנסת משקיפים של יחד לקלפיות, וקלפיות בהן אין כלל פתקי הצבעה של תנועת יחד שסימנה "קץ".

בנוסף הופצו בריכוזים החרדיים מודעות ובהן קריאה, ככל הנראה אשר אינה אמת, כביכול בשם הרבנים המקובלים הרב משה צדקה והרב יצחק ברכה, ובהם איומים והפחדות כלפי מצביעי תנועת יחד. עו"ד איתמר בן גביר ואלדד רבינוביץ' הגישו לפני זמן קצר לוועדת הבחירות המרכזית עתירה דחופה לצו ביניים כנגד תנועת ש"ס בשל הפצת המודעות.

בעתירה מבקשים עורכי הדין להורות למשיבה (תנועת ש"ס) להימנע מכל צורה ואופן של איום והפחדת מצביעים מלהצביע למפלגת יחד, ובפרט באמצעות שימוש בטרמינולוגיה הלכתית ו/ או רוחנית.

השארת תגובה