סוד המוח שגילה רשב"י

כאשר הניחו את עלי התה בקנקן הקטן ומזגו עליהם מים רותחים חיכו שהעלים ייפתחו ואז שפכו את הנוזל הצהוב כהה לפח שהיה תחת שולחן התה. הם ראו אותי פותח את עיניי

האדמור מסתרי חיים
האדמור מסתרי חיים

גוף האדם הינו שילוב מופלא של כוחות רבים אשר מתחברים יחד לתוצאה ושמה אדם. האר"י הקדוש מבאר את סודות המבנה הזה בשמונה שערים והיופי שבלימודם הוא סוד הרכבה של יסודות האדם זה על גבי זה,

כל יסוד ועולם המושגים המשתייכים אליו, היות והאדם כאמור מורכב ברור שכל שכבה או כל רכיב מגיב לתדרים המתאימים לו ולכן לא כל טיפול או רפואה ישפיע על בני אדם בצורה דומה.

הבסיס של מבנה האדם הינו נפש הדומם, נפש זו מגיבה לתדרים פיסיים מכנים כמו תנועה, התעמלות, ניתוחים וכדומה. נפש זו מרכבת ומעמדת ידע, על שכבה זו מתלבשת נפש הצומחת אשר עיקר תפקודה צמיחה כתולדה של מערכת עיכול משוכללת ביותר, לכן כל רפואה שתעבור לנו דרך מערכת העיכול תהדהד עם נפש זו ותניע אותה לפעולה.

כידוע בעולם התרופות יש כמויות רבות של תרופות שאו עוזרות מאד לחולים למרות שאין בהן כלום חוץ מאמירת הרופא, תופעה זו מעבירה אותנו לשלב הנפשות הבאות. אך עד כאן עסקינן בנפשות טבעיות. כן הרפואות העממיות הנסמכות מדור לדור יש להן יסודות חזקים ביותר כיום ברפואה המדידה אשר משתמשת בהן ורק מחליפה את שמותם.

כאשר אנו באים לדון באדם חם מזג שיסודו ממידת האש ורצוננו להפיג כעסו משום שבוער בקרבו ומחריב את גופו וקל וחומר את נפשו, מביא הרמב"ם בהלכות דעות באילו מאכלין צריך לזון את גופו ועיקרם לקרר ולא לחמם, ברור למעלה מכל ספק שאין לתת ולעודד אותם לשתות משקים רוויי אלכוהול משום שאלכוהול הינו בעיקר סוכרים מזוקקים וכיון שכבר אדם זה זוכה למנות אדרנלין מוגברות הנהפכות לסוכר סמוי בגופנו, וידוע שעיקר מזונו של המוח הינו סוכר על כן בזמנים שמוחו מוזן בעודפי סוכרים, מדרך הטבע שיבוא לידי כעס התפרצויות זעם וכדומה, ולמה הדבר דומה למנוע של רכב שמזינים אותו בהרבה דלק הוא מעלה טורים, מגביר מהירות ואף יוצא משליטה. ישנם צמחים רבים שפועלים על גוף האדם באופן מרגיע ומשחרר, צמחים אלו ניתנים לרכישה בבתי טבע בגוונים שונים וכפי המארז שלהם כך כח ההשפעה.

צמח טרי הינו בעל ערכים גבוהים ביותר אך מהולים במים שמדללים את עוצמתם, לעומת זאת צמחים יבשים כבר עברו אפיה אחת ועל כן איבדו משהו מחוזקם. באחד ממסעותיי לסין זכיתי למצוא עצמי בשדה תה ירוק שגדל בצורה נאה ביותר על צלע הר, למרגלות ההר נמצא בית האריזה, שם ישבנו לטעום בגווני תה וכל תה ששתינו למדוני אנשי המקום שיש לו השפעה שונה על האדם והדבר תלוי אף במזגו.

כאשר הניחו את עלי התה בקנקן הקטן ומזגו עליהם מים רותחים חיכו שהעלים ייפתחו (צריך סבלנות, סוד הרפואה העממית) ואז שפכו את הנוזל הצהוב כהה לפח שהיה תחת שולחן התה. הם ראו אותי פותח את עיניי, מדוע על פי ההיגיון שופכים נוזל כה יקר (בסין יכול להגיע מחיר קילו תה ירוק לאלפי דולרים בלי גוזמה) אז התלחשו ביניהם וגילו לי סוד יקר שאין לו מכיר.

כעת אחלוק עמכם סוד זה, מבנה עלים בנוי בשכבות החומר הפעיל נמצא מכוסה במין חומר שעווה שקוף שתפקידו כמו הקליפה של הפרי להגן עליו, אולם ההבדל באים למיניהם ששעווה זו הינה רעל שדוחה חרקים ובעלי כנף למיניהם לאכול אותם, הוא גם מגן על איכות החומר הפעיל הנמצא בתוך העלה הירוק ולכן חייבים לשפוך אותו ולבשל במים רותחים פעם שנית את העלים הירוקים, וכעת הנוזל שמתקבל בהיר יותר ובריא לגוף האדם, וזאת משום שרעלים טבעיים הנכנסים לגופנו גורמים לחומציות יתר בקיבה לפרק אותם, מה שמעלה באופן ישיר את כעסו של האדם ונעשית פעולה הפוכה ממה שיכולנו לקבל בזכות סוד סיני עממי זה.

ואם בסין עסקינן, בסוף כל סעודה נוהגים הסינים לשתות אלכוהול מזוקק היטב שכמה כוסיות מספיקות לגרום לכולם לצחוק ולהגביר את קולם, עם זאת, בסוף הסעודה חייבים לחזור לשפיות, על כן מגישים להם תה ירוק אשר באופן פלא מסלק השפעת האלכוהול ומחזיר את מוחם של הסועדים למהירות נסיעה מותרת. תופעה זו עניינה אותי מאד לראות כיצד שתי כוסיות תה ירוק איכותי אמתי מפיג את כוחו של אלכוהול מזוקק.

חזרתי ארצה ונתתי את העלים הירוקים היקרים למעבדה שבודקת מרכיבי מזון והתשובה שנתקבלה הייתה מדהימה כמות הקופאין באותם עלים גבוהה ביותר ומסתבר שקופאין כוחו רב לו לבטל את השפעת האלכוהול שהינו סוכרים.

עם זאת ריבוי קופאין מזיק גם כן לגוף, אם כן יש ללמוד מכל המוזכר לעיל כפי שלמדנו שלמה המלך החכם ביותר באדם שדרך הממוצע היא דרך הישר, הנכונה לכל בעלי מזג כל שהוא. דרך הממוצע היא דרך חיים לא משנה באיזה מזג נולדת, כל חייך עליך לעמול על מנת למצוא את המקום הנפלא הזה, בתוכן מידה היא גם מידת התפארת הממזגת כל המידות כולן שהכל עוברים דרכה והיא איננה זזה ממקומה.

בזהר הקדוש באידרא זוטא כותב רשב"י מקירות ליבו סודות שהיו גנוזים עמו וכעת רגע לפני פטירתו מלמד אותם לתלמידיו לדורות, ואחד היסודות הכתובים שם הינו מוח שקיט שכיח כלומר שצריך לשאוף להשיג את נקודת האפס נקודת השקט, את הנחת ואז כל מערכות הגוף והנפש נכנסות להרמוניה וזו השמחה עליה נכתב אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה.

השארת תגובה