מזל האש: הקשר בין אדם לתאריך

כל מה שאנשים אלו צריכים זה אדם חכם לצידם שעשה בעצמו את הדרך לאור ומצא את הנפש המדברת ונעשה בעל זכות בחירה וממקומו ביכולתו להדריך את הבא בתור הארוך לאושר

האדמור מסתרי חיים
האדמור מסתרי חיים

קיים קשר מופלא בין מזלו של האדם, הטבעים שלו, פעולות בלוטות הורמונליות ויכולתו לשגשג ולהצליח.

הרמב"ם למד מהמקרא והתורה שבעל פה שהנולדים בחודשים ניסן, אב, כסלו טבעם אש, מה גוררת תכונת מזלות אלו שברקיע השמים על טבעו של האדם, חובה עלינו לציין שכל הנאמר כאן השפעתו אך ורק על נפש הדומם הצומח והחי. בנפש החי כפי שאנו לומדים מכתבי האר"י הקדוש שם נמצא המאבק בין מעשיו של האדם ומידותיו וזה שהאדם נמצא תחת מזלו, אולם אם יעשה את עבודת בירור המידות כפי שצריך, יזכה לנפש המדברת שהיא למעלה מהשפעת הכוכבים, כאמור, יעקב שאדם בעקב הוא תחת כוחות הטבע אבל שאדם הוא בחינת ישראל הוא בראש אז הוא למעלה מכל הכוחות האלו.

כאשר אדם נמצא בעקב הוא מברר את המידות והרצון שלו, לכן כתוב בפרקי אבות עשה רצונך כרצונו שיעשה רצונו כרצונך, וכשזכה לבירור זה הוא עולה למדרגת ראש, שם זכות הבחירה החופש והעונג האמתי. זו לשון החכמים העוסקים בטיב המזלות מי שנולד במזל טלה לדוגמה, שהוא מזלו של חודש ניסן, הכוכב השליט עליו שהוא נכנע אליו הוא כוכב מאדים ויסודו אש, כלומר אותו אדם ילדותו וימי נעוריו יהיו בלולים מכעסים, התפרצויות זעם, נטיות עבריינות וכדומה.

כעת נתרגם את הנאמר למעלה להיבט הגופני, בכדי שיהיה לאדם הכוחות לנהוג כפי שצוין ואין זה אשמתו הישירה כי אם עבודת המידות שבחר בהן טרם לידתו, כמובא בסבא דמשפטים בזהר הקדוש. אדם זה חייב הפסקת סוכרים זמינים ונשימה מואצת לבצע את הפעולות שציינו לעיל, ולכן בטבעו יהיה נוטה למחלת הסוכרת או למחלות נשימתיות כגון ברונכיט אסטמה ועוד, כך בילדותו כאשר האבחון יהיה היפר אקטיבי התרגום לעברית הינו יתר פעילות כלומר יש לו קוצים ולכאורה אינו יכול לשבת בשקט.

ההבחנה הינה נכונה אך הטיפול הכימי הינו מסוכן משום שאין הבנה בנפש האדם הנעה מחכמה לחכמה ממדרגה לחברתה אלא מחפשים משתיק קול, נכון הדבר שילדים היפראקטיביים שמקבלים טיפול תרופתי מרגישים את ההשפעה מיד וזה עוזר להם הן להתרכז והן להשתלב חברתית, אבל בתוכם מתקיים מאבק בין נפש הדומם ונפש הצומח שמגיבות לביוכימיה ולנפש החי שלא עושה שום עבודת בירור פנימי כנה, ולכן בעת שחולפת השפעת התרופה ההתנהגות מחמיה מפעם לפעם והתגובה הינה העלת כמות הביוכימיה וכך נכנסים למעגל קסמים הדומה למעגל הקסמים של אלו שנוטלים סם חלילה.

משככי כאבים או נוגדי דיכאון אינם פתרון, והסיבה ברורה הנפש הדומם והצומחת הינן נפשות טבעיות המגיבות לכימיה של התא, אולם עצמנו איננו אך ורק טבע יש בנו דרגות חיים שאינן טבעיות. אם יש סביבכם ילד נער או בוגר שסובל מאחת התופעות שציינו לעיל – כעסים כאבים או דיכאון – ותתנו לו להתעסק בדבר שמעניין אותו או גורם לו לחלום, לרחף על כנפי הדמיון או להתאמץ פיסית, תראו שבאורח פלא חלפו אותן בעיות וזאת משום שישנה חכמת מרפא שהיא למעלה מהרפואה הביוכימית, והיא רפואת האדם ההוליסטי.

כעת אנו מבינים שאדם שזורם בגופו עודף סוכר, ולכן הוא צורך חמצן יתר, עלינו ללמד אותו לזהות את אותם זמנים ולצרוך את אותם סוכרים בצורה נבונה. לכן אנשים אלו חזקים פיסית אין להם פחד, הם בעלי אומץ יוצא מהכלל ומסוגלים מאד לבצע משימות רבות וקשות וזו צריכה להיות ההנהגה שלהם.

מחנכת דגולה פעם סיפרה לנו שהייתה לה בכיתה ילדה עם קפיץ, כזו ש'לא יכולה לשבת', ולכן הייתה שולחת אותה כל הזמן למשימות. למחנכת היה סדר בכיתה ולילדה היה אושר בלב. שנה לאחר מכן הילדה עלתה כיתה ושם למחנכת לא הייתה סבלנות לשלוח אותה להשתמש במאגרי הסוכר שלה, הילדה הפכה להיות ללעג הכיתה להשפלות חברתיות שסופן היה נשירה ממערכת החוקים בבית ספר לחוקים הרחוביים הלא פחות נוקשים, אולם שם ברחוב היא הצליחה כי היא נולדה עם אותם כוחות שציינו למעלה. החורבן היה רב מדי, הצער והבכי שלה ושל סובביה גדש את הסאה, וכל מה שהיא הייתה צריכה זה את חכמתה של המחנכת הראשונה.

כל מה שאנשים אלו צריכים זה אדם חכם לצידם שעשה בעצמו את הדרך לאור ומצא את הנפש המדברת ונעשה בעל זכות בחירה וממקומו ביכולתו להדריך את הבא בתור הארוך לאושר, תכונה זו הפכה בעשור האחרון למקצוע מבוקש מאד ללמוד לדעת להושיט יש חמה ואוהבת לאנשים שנולדו כך קרה להם תחת מזלות האש.

השארת תגובה