לבני: "הייתה לי הצעה כתחליף לסנקציות הפליליות"

יו"ר התנועה ומראשי 'המחנה הציוני' ציפי לבני התראיינה הבוקר לרדיו קול חי שם אמרה כי "נתניהו תמך בסנקציות הפליליות" ■ היא טענה גם שהציעה תחליף לסנקציות אך נענתה בשלילה

הפגנה נגד הגיוס בבני ברק צילום יהודה רחמים חדשות 24 (24)
הפגנה נגד הגיוס בבני ברק צילום יהודה רחמים חדשות 24 (24)

יו"ר מפלגת התנועה ומס' 2 ב'המחנה הציוני', ציפי לבני חשפה הבוקר בראיון ברדיו קול חי כי הייתה לה הצעה חלופית לסנקציות הפליליות, שנותנת מענה לפני שמגיעים לסנקציות פליליות נגד בחורי הישיבות, אך ראש הממשלה בחר אחרת.

לבני טענה כי התנגדה למהלך שכולל משמעות פלילית: "כחלק מהיותינו מדינה יהודית חשוב לשמר את עולם הישיבות – אך צריך לעודד חרדים לצאת לשוק העבודה – לעודד ולא לכפות", והוסיפה "ראש הממשלה מבטיח לבטל את הסנקציות – אבל הוא תמך בזה כראש ממשלה. איך הוא יכול לומר שזה נכפה עליו?".

לגבי שינויים אפשריים בחוק הגיוס טענה לבני: "נדון בחוק הגיוס כמו על דברים אחרים – אחרי הבחירות עם כל השותפים הפוטנציאלים. אנחנו לא מבטיחים הבטחות שווא בשביל כמה קולות לפני בחירות שלא נקיים ביום שאחרי – אנחנו לא נתניהו".

היא הביעה תקווה שהמפלגות החרדיות ימליצו על יו"ר 'המחנה הציוני' הרצוג בפני הנשיא, והבהירה כי תעדיף את החרדים כשותפים על פני הבית היהודי: ״אני מקווה שהחרדים ימליצו על הרצוג להרכיב את הממשלה; הממשלה האחרונה הייתה בלי חרדים ואני התנגדתי לכניסתו של בנט במקום החרדים", לבני אף התייחסה לחילול יום הכיפורים במעון ראש הממשלה ואמרה כי 'אני צמה בכיפור. זה חג חשוב לי כמו לכל עם ישראל. אבל מתברר שגם היהדות אצל נתניהו זה פוליטיקה. קראתי את דו"ח מבקר המדינה על הזמנת החשמלאי ליום כיפור, והזדעזעתי. אני לא מדליקה את החשמל ביום כיפור. הדור הצעיר – הילדים שלנו הולכים לבית כנסת ביום כיפור. אני אשה מסורתית וסבא שלי היה אדם דתי", טענה.

לבני גם מתחה ביקורת על נאום נתניהו בקונגרס ואמרה כי "נתניהו באמת מודאג מהגרעין האיראני אבל הנאום שלו בוושינגטון הוא התערבות בפוליטיקה האמריקאית כדי לגרוף קולות בישראל. זה נאום פוליטי ולא מדיני". לבני אף הצהירה כי "אבו מאזן לא יקבל ממני דברים שפוגעים בביטחון ישראל ובגושי ההתיישבות".

השארת תגובה