"מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה הוא מוקצה"

שר הביטחון משה יעלון יוצא במתקפה חזיתית נגד שר הכלכלה, הרואה עצמו כמתאים לתפקיד הביטחוני הבכיר ■ בנט: "ראוי שיעלון ישמור על קור רוח"

השר משה יעלון    צילום: אלכס קולומיסקי
השר משה יעלון צילום: אלכס קולומיסקי

שר הביטחון משה יעלון יוצא הבוקר במתקפה חריפה מאוד נגד השר נפתלי בנט, הרואה את עצמו מועמד לרשת את יעלון בתפקידו, לאחר הבחירות.

"מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה הוא מוקצה מבחינתי", אמר הבוקר שר הביטחון יעלון בראיון לגלי צה"ל, והוסיף: "גם ראש הממשלה וגם אני נאלצנו לצאת פומבית בביקורת על התנהלותם של חלק משרי הקבינט תוך כדי ניהול המבצע".

בכך שב ותוקף יעלון בחריפות את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, בעקבות התנהלותו במהלך מבצע "צוק איתן".

במהלך הראיון נשאל האם בנט יכול להיות שר ביטחון וסירב להתייחס לכך ישירות: "בפוליטיקה בסוף יש קואליציה, יש פשרות. חלק מהבעיה שבגללה הגענו לבחירות היא שהמערכת הפוליטית בסוף מורכבת ממפלגה אחת או שתיים בינוניות, כמה תת-בינוניות והרבה קטנות. אז גם ראש ממשלה שיודע מה הוא רוצה לא רק בתחום הביטחוני לא מצליח להוביל מדיניות".

מלשכתו של בנט מסרו בתגובה לדבריו של יעלון, כי "לא נעשה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה והשר בנט נמצאים בשליחות לאומית בארצות הברית. אנו קוראים גם לשר הביטחון לנהוג כך. ההצבעות של יעלון כדי למנוע את מבצע המנהרות מעידות בעד עצמן, אך למרות זאת ראוי שישמור על קור רוח".

כידוע, אין זו הפעם הראשונה שבה יעלון ובנט מתעמתים בתקשורת. מהלך מבצע צוק איתן, טען יעלון שבנט קיבל מידע מהרב אביחי רונצקי, בניגוד לפקודות, על דרכי ההתמודדות של מערכת הביטחון עם איום המנהרות.כשבנט טען בישיבות הקבינט שיעלון הוא זה שדחף לטפל בבעיית מנהרות הטרור.

השארת תגובה