השר אריה דרעי: "כואב את מות חברי"

דרעי מדליק נר
דרעי מדליק נר

אשדוד

גלבר תקבל 'שכר שתיקה'?

חברת המועצה והאופוזיציונרית הבולטת, הלן גלבר, הודיעה רשמית על ריצתה לראשות העיר. בסאגה המקומית האחרונה סביב סערות השבת, בלטה שתיקתה של גלבר, שעל פי הערכה, תנסה לבקש גם את תמיכת הציבור החרדי.

גלבר, 55, מכהנת כחברת מועצה מזה שתי קדנציות, במסגרת סיעתו של ראש העיר לשעבר צבי צילקר. בניגוד לנוכחותה הבולטת במועצה ומעורבותה בנעשה בעיר, בסערות השבת האחרונות, כאמור, סכרה גלבר את פיה, סירבה למסור את התייחסותה למשבר וספגה על כך ביקורת מהתקשורת המקומית.

נכון לכעת, טרם ברור מהם סיכוייה להיבחר והאם הציבור החרדי יפר את הברית עם לסרי ויחבור למתחרה. כך או אחרת, בסקרים שפורסמו באחרונה עולה כי התמיכה בראש העיר המכהן לסרי נמצאת בירידה מתמשכת. מועמד נוסף וחזק הוא חבר המועצה שמעון כצנלסון, ממובילי המאבק החילוני במתחם 'ביג'.

מי שמביע תמיכה במועמדות גלבר הוא ראש העיר לשעבר ויו"ר סיעתה צבי צילקר, שכתב: "הלן גלבר היא לוחמת למען הציבור ומקדישה אין סוף שעות למען הפרט והמשפחה. אין לי ספק שהיא תדע לגשר על פני פערים בין קבוצתיות וזהו התפקיד האמיתי של ראש העיר".

בית שמש

מימונה המונים

היריבויות המרות והמתיחויות בין הפוליטיקאים המקומיים – שהולכות וגוברות לקראת המרוץ לראשות העיר – פינו את מקומם לרגע של קורת רוח ואחווה משותפת, במסגרת אירוע ה'מימונה' שנחוג בבית שמש, בביתה של פעילת 'הליכוד' קטי שטרית.

סביב שולחן אחד הסבו ראש העיר משה אבוטבול, חברי המועצה משה מונטג ושמוליק גרינברג (דגל התורה) ושמעון גולדברג (שלומי אמונים). "אמרתי לשמוליק, אל תרוץ עכשיו, רוץ בעוד חמש שנים", המליצה אחת הנוכחות לסגן ראש העיר גרינברג, בנוכחות ראש העיר אבוטבול, שהגיב מצידו: "אני מאחל לשמוליק שימשיך להיות סגן ראש עיר עוד הרבה שנים…".

בני ברק

פרוש וזייברט מציגים: אחווה חסידית

נציגי ה'כלל חסידי' בבני ברק לקחו חלק בכינוס חג של 'שלומי אמונים', בראשות סגן השר ויו"ר הסיעה מאיר פרוש. "אנחנו נמצאים תקופה לפני הבחירות", התייחס פרוש לאקטואליה והפציר בנוכחים להתרכז בעיקר בעשייה לטובת הציבור.

מי שהגיע לקחת חלק בכינוס הוא ראש העיר חנוך זייברט, שחלק שבחים לנוכחים והפליג במעלת שיתוף הפעולה בין סיעתו לבין 'שלומי אמונים'. "הרבה שנים המצב בתוך הציבור החסידי לא היה כזה טוב. אם נצליח לשמר את כל החסידים ביחד, לא משנה מה השם, אני בטוח שנצליח להביא הישגים הן במישור הארצי והן במישור המקומי", אמר.

חבל מודיעין

ושוב: מעצרים

שמעון סוסן, ראש מועצת חבל מודיעין ומאנשי סודו של שר האוצר משה כחלון, נעצר השבוע יחד עם עוד 6 עובדי המועצה, במסגרת חקירת חשדות לשורת עבירות שוחד, הטיית מכרזים, עבירות מס והלבנת הון. ביו העצורים גם מנכ"ל המועצה יוסי אלימלך.

בדיון בהארכת מעצר, טענו פרקליטיו של סוסן כי החקירה היא תוצאה של יריבות פוליטית שנועדה להשפיע על תוצאות הבחירות הקרובות, טענה שנדחתה על ידי השופט עמית מיכלס, שפסק: "לאחר שעיינתי בתיקי החקירה, מצאתי שקיים חשד סביר שהחשוד קשור לפרשיות השונות". מעצרו של סוסן הוארך בארבעה ימים.

ירוחם

עשתה היסטוריה וקיבלה תמיכה

נילי אהרון, בת 29 בלבד, קיבלה השבוע את תמיכת 'הליכוד' במועמדותה לראשות עיריית ירוחם. במכתב החתום ע"י חיים ביבס, ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר ועדת ההיגוי העליונה של המפלגה, נכתב: "הוועדה החליטה לתמוך במועמדותך, חברי הוועדה מאחלים לך ולרשימת הליכוד הצלחה, אנו בטוחים כי תובילי את הליכוד לניצחון".

אהרן עלתה בילדותה מטג'יקיסטן, שימשה כקצינה בדוברות צה"ל ובהמשך עבדה בתפקידי דוברות במועצה האזורית נווה מדבר ובעיריית דימונה. בשנה שעברה, עשתה אהרן היסטוריה כאשר חנכה את סניף 'הליכוד' בירוחם, לראשונה מזה 30 שנה, באירוע חגיגי ובהשתתפות חברי כנסת ושרים, ובכך הפכה רשמית לגורם מעורב בעיר.

בועינה נוגיאדת

דרעי: "כואב את מות חברי"

סאלח אסעד סולימאן, ראש העירייה המיתולוגי של כפר בועינה נוגיאדת, הלך לעולמו בעקבות מחלה קשה. שר הפנים אריה דרעי ספד לו, וכתב: "כואב את מותו בטרם עת של חברי , סאלח היה ראש מועצה מצוין, חכם ומסור, ומותו הוא אבידה גדולה למשפחתו, ליישוב שהנהיג ולכולנו".

סוליאמן כיהן כראש מועצה מקומית בועינה נוגיאדת, מזה 27 שנים. הוא נבחר לראשונה בשנת 1987, והיה ראש המועצה הראשון בכפר, ומשך 27 שנים נבחר פעם אחר פעם, למעט בקדנציה אחת.

סולימאן שימש סגן יושב ראש השלטון המקומי בישראל, וחבר מזכירות של ועד ראשי הרשויות הערביות, והיה ממובילי המשא מתן עם הממשלה בתוכנית הפיתוח הכלכלי במגזר הערבי 922.

הוא הותיר אחריו 3 בנים ו-4 בנות, והשאיר מועצה יציבה כלכלית ואף עם עודף תקציב, דבר שאינו אופייני לרשויות המקומיות הערביות.

השארת תגובה