מסלול ייעודי לכניסת אנשי עסקים מסין לישראל

שר הפנים: המהלך יסייע לתעשייה ולכלכלה הישראלית. מטרתנו לסייע למגזר הפרטי ולהסיר חסמים ביורוקרטים ככל הניתן״

השר גלעד ארדן
השר גלעד ארדן

שר הפנים, גלעד ארדן, ישיק בימים הקרובים מסלול ייעודי לכניסת אנשי עסקים מסין המבקשים להגיע לישראל למטרות עסקים. צעד זה נועד לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי עם סין ויופעל בשלב ראשון כפיילוט לתקופה של שנה.

כיום, אנשי עסקים המגיעים ממדינות הנדרשות לאשרת כניסה, מתבקשים להסדיר את כניסתם מראש בנציגות ישראל בהליך קבוע, המחייב לעתים מזמין ישראלי וכניסתם נעשית באשרת תייר לתקופה של עד שלושה חודשים.

בחודשים האחרונים הובילה רשות האוכלוסין וההגירה עבודת מטה מול משרדי הממשלה השונים, לגיבוש נוהל עבודה שיקל על הגעת אנשי העסקים מסין.

בהתאם לנוהל החדש, אותו גיבשה הרשות תחת המדיניות לחזק את קשרי המסחר עם סין, ייקבע מסלול כניסה ייעודי לאנשי עסקים מסין אשר יבקשו להגיע לישראל לצורכי פגישות עסקיות, כנסים, תערוכות, רכישה או מכירה של חברות ישראליות, ביצוע סקר שוק ועוד.

בהתאם למסלול, תינתן לאנשי העסקים אשרת תייר לתקופה של עד שנה אשר תאפשר ניוד חופשי מחוץ ואל ישראל במהלך שנה זאת, ללא הצורך להסדיר בכל כניסה אשרה חדשה.

מהערכות ראשוניות, עולה כי בכל חודש מוגשות עשרות בקשות של אנשי עסקים מסין והנוהל החדש יקל על פעילותם העסקית באופן משמעותי.

 

השארת תגובה